استفاده بیش از اندازه از اسمارت فون ها (تلفن های هوشمند) می تواند برای سلامت، به خصوص در زنان، عوارض بدی داشته باشد.

مشکلات سلامت ناشی از اعتیاد به اسمارت فون ها را جدی بگیرید

سلامت نیوز:استفاده بیش از اندازه از اسمارت فون ها (تلفن های هوشمند) می تواند برای سلامت، به خصوص در زنان، عوارض بدی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اسحاق واقفی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اسمارت فون های ما در عین حال که رضایت فوری ما را به سرعت تامین می کنند، می توانند عوارضی برای سلامت نیز به همراه داشته باشند.»

واقفی و تیمش، داده های ۱۸۲ دانشجو را که خود در مورد استفاده از اسمارت فون شان گزارش داده بودند جمع آوری کردند. براساس پاسخ ها، دانشجویان به پنج گروه تقسیم شدند: باتفکر، منظم، بسیار درگیر گوشی، متعصب نسبت به گوشی، و معتاد به استفاده از تلفن.

در حدود ۲۰ درصد شرکت کنندگان در دو دسته آخر قرار گرفتند. محققان دریافتند این دو گروه که نسبت به گوشی همراه شان متعصب یا معتاد بودند دارای مشکلات شخصی، اجتماعی و کاری به دلیل استفاده بیش از اندازه از تلفن هوشمندشان بودند. همچنین بیشتر شرکت کنندگان گروه اعتیاد به اسمارت فون، خانم ها بودند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد افرادی که به طور دائم از تلفن شان استفاده می کردند دارای علائمی از سایر اختلالات نظیر افسردگی و اضطراب اجتماعی نیز بودند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha