شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 212979

مطالعات محققان دانشگاه‌های ساسکس و کالج لندن با بررسی 37 مطالعه پزشکی نشان‌ می‌دهد ابتلا به بیماری‌های مزمن در دوران کودکی، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهداشت روانی در بزرگسالی دارد.

بیماری های مزمن کودکان و بهداشت روانی

سلامت نیوز:مطالعات محققان دانشگاه‌های ساسکس و کالج لندن با بررسی 37 مطالعه پزشکی نشان‌ می‌دهد ابتلا به بیماری‌های مزمن در دوران کودکی، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهداشت روانی در بزرگسالی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مطالعه بیماری‌های مزمنی از قبیل آسم، سرطان، نارسایی مزمن کلیه، بیماری‌ مادرزادی قلب، فیبروز سیستیک، دیابت نوع 1 و آرتریت در دوران کودکی را مورد بررسی قرار داده و نشان می‌دهد این کودکان از نظر بهداشت روانی و روابط عاطفی آسیب‌پذیر هستند.


به گزارش مدیکال ساینس،این مطالعه که با بررسی بیش از 45 هزار نفر صورت گرفته نشان می‌دهد ابتلا به یکی از بیماری های مزمن در دوران کودکی، احتمال افسردگی، اضطراب اجتماعی و مشکلات عاطفی را در بزرگسالی افزایش می‌دهد.


محققان بر این باورند این بیماری‌ها اثرات بلند مدتی بر روح و روان کودکان دارند که علایم آن در بزرگسالی نمایان می‌شود. روابط نزدیک والدین با کودک، محیط آرام منزل، فعالیت های ورزشی منظم، تغذیه سالم، ارتباطات اجتماعی سالم کودک و کمک مشاوره از جمله مهمترین راهکارهای این مشکل است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha