شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 213063

بسیاری از غذاها ممکن است فقط تشدید کننده آلرژی باشند نه ایجاد کننده آن، یا اینکه برعکس برخی مواد خوراکی باعث تخفیف علائم آلرژی فصلی شوند نه درمان آن.

بهترین گزینه های غذایی برای مبارزه با آلرژی بهاره!

سلامت نیوز:بسیاری از غذاها ممکن است فقط تشدید کننده آلرژی باشند نه ایجاد کننده آن، یا اینکه برعکس برخی مواد خوراکی باعث تخفیف علائم آلرژی فصلی شوند نه درمان آن.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،با این حال دانستن این که کدام غذاها در کنار عوامل تشدید کننده آلرژی می توانند برطرف کننده عوامل شما بخصوص در فصل بهار باشند، خالی از لطف نیست.

در اینجا ۶ گزینه غذایی برای برطرف کردن و یا بهبود علائم آلرژی معرفی شده است:

چای: این نوشیدنی دارای پلی فنول ها است؛ مواد شیمیایی گیاهی که نقش آنتی اکسیدانی آنها به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. علائم آلرژی به واسطه التهاب آغاز می شود. طبق یافته های محققان ژاپنی، چای سبز به دلیل داشتن متیلات اپی گالوکاتچین گالات می تواند خواص ضد آلرژی داشته باشد. لذا مصرف روزانه آن توسط محققان توصیه شده است.

سوپ گوجه فرنگی، پیاز و هویج: سوپ غنی شده با این سبزیجات آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین ث را به بدن می رساند. ویتامین ث به جلوگیری از آزاد شدن هیستامین در بدن کمک می کند. هیستامین یک ماده شیمیایی است که باعث شروع واکنش های آلرژیک و التهاب می شود.

مصرف سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات از قبیل اسفناج، کلم پیچ و ... منجر به کاهش علائم آلرژی تنفسی می شوند و به دلیل وجود ویتامینهای آ، ث و کا و ویتامین ای در آنها، نقش مبارزه کننده با التهاب را دارند.

آناناس و توت: میوه های سرشار از آنتی اکسیدان ها منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. آناناس و توت حاوی فلاونوئیدها هستند که به مبارزه با علائم آلرژی می روند. آناناس حاوی بروملین است؛ یک آنزیم که می تواند سوزش ناشی از آلرژی را متوقف کند. انواع توت ها نیز حاوی کوئرسین هستند؛ آنتی اکسیدانی که به جلوگیری از آزاد شدن هیستامین در بدن کمک می کند. منابع خوب دیگر که حاوی کوئرسین هستند شامل: چای، پیاز، انگور و گیلاس است.

ماهی قزل آلا و گردو: مطالعات نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند بدن را علیه تولید بالای برخی آنتی بادی هایی که آلرژی را بدتر می کند، محافظت نماید. علاوه بر این، امگا ۳ خواص ضد التهابی نیز دارد که شدت علائم آلرژیک را کاهش می دهد. ماهی به خصوص انواع چرب آن، منبع غنی اسیدهای چرب امگا۳ است. علاوه بر ماهی های چرب، گردو و تخم کتان هم از منابع خوب، امگا ۳ هستند.

ماست: ماست یکی دیگر از مواد غذایی مبارز علیه آلرژی است. مطالعه بر روی ۱۲۰ فرد بزرگسال توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که مصرف ۱۸۰ گرم ماست در روز، تعداد روزهایی که افراد دچار تب یونجه (خصوصا ناشی از گرده علف) می شدند را کاهش داد. همچنین این افراد علائم کمتری از آلرژی را نسبت به قبل نشان دادند.


منبع:everydayhealth


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha