عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری نقش عمده ای در آلایندگی هوای کلانشهرها دارند، گفت: منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر است و باید به تدریج صورت گیرد.

نقش عمده موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوای کلانشهرها

سلامت نیوز:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری نقش عمده ای در آلایندگی هوای کلانشهرها دارند، گفت: منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر است و باید به تدریج صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز،حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خانه ملت، درباره توقف شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری با بیان اینکه این وسیله نقلیه نقش عمده ای در آلایندگی هوای کلانشهرها دارد، گفت: همزمان با توقف شماره گذاری این وسیله نقلیه باید حمایت های مناسبی را از  افراد برای جایگزینی با موتورسیکلت های برقی انجام داد.

عمده موتورسیکلت های موجود در کشور کاربراتوری و آلاینده هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه عمده موتورسیکلت های موجود در کشور کاربراتوری و آلاینده هستند، گفت: آلایندگی موتور چندین برابر خودروها بوده و یکی از بهترین راهکار مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران ساماندهی موتورسیکلت های کاربراتوری است.

در  لایحه هوای پاک الزامات و تکالیفی برای تردد و خرید و فروش  وسایل نقلیه موتوری فرسوده تعیین شده است

وی با بیان اینکه در  لایحه هوای پاک الزامات و تکالیفی برای تردد و خرید و فروش وسایل نقلیه موتوری فرسوده و آلاینده تعیین شده است، تصریح کرد: به طور قطع دولت باید تسهیلات ارزان قیمتی را به صاحبان موتورسیکلت های کاربراتوری اختصاص دهد تا به سمت استفاده از موتورهای برقی سوق پیدا کنند.

ضرورت برنامه ریزی منسجم و مناسب برای تولید موتورسیکلت های برقی در کشور

فولادگر بر ضرورت برنامه ریزی منسجم و مناسب برای تولید موتورسیکلت های برقی در کشور  تاکید کرد و افزود: تولید موتورهای برقی در کشور محدود بوده و نیاز است با حمایت های ویژه دولت و بانک ها تولید آنها افزایش یابد.

منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر بوده و باید به تدریج صورت گیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه منع تردد موتورهای کاربراتوری زمان بر بوده و باید به تدریج صورت گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه موتور وسیله نقلیه و امرار معاش برخی افراد است از این رو جلوگیری از تردد این وسیله نقلیه در زمان کوتاه و محدود امکان پذیر نبوده و به تدریج باید از تردد آن جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ستاد مدیریت سوخت متولی خروج وسایل نقلیه موتوری فرسوده است، گفت: ستاد مدیریت سوخت باید با همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به خروج و از رده خارج کردن وسایل نقلیه موتوری فرسوده اقدام کند زیرا تردد وسایل نقلیه فرسوده افزایش آلایندگی هوای کلانشهرها را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha