معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه های امدادی در آماده باش کامل برای کمک رسانی به زلزله زدگان شهرستان بجنورد واقع در استان خراسان شمالی هستند،‌ اظهار کرد: دو فروند بالگرد امداد نیز در این استان مستقر است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

آماده باش کامل برای کمک رسانی به زلزله زدگان بجنورد

سلامت نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه های امدادی در آماده باش کامل برای کمک رسانی به زلزله زدگان شهرستان بجنورد واقع در استان خراسان شمالی هستند،‌ اظهار کرد: دو فروند بالگرد امداد نیز در این استان مستقر است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار درحال عزیمت به شهر زلزله زده بجنورد به خبرنگار ایرنا افزود: با اطلاع از وقوع زمین لرزه شب گذشته در استان خراسان نشست مدیریت بحران با مدیریت استان و به ریاست استاندار خراسان تشکیل شده است و گروههای امداد و نجات به منظقه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: اقدامات لازم امدادرسانی از دقایق اولیه وقوع زلزله به زلزله زدگان آغاز شد و خوشبختانه تا ساعت 5 بامداد امروز به اتمام رسید.
نجار یادآور شد: این زلزله با شدت 5،7 ریشتر، شب گذشته ساعت 22 و 3 دقیقه و 58 ثانیه در شهرستان بجنورد واقع در استان خراسان شمالی بوقوع پیوست و سبب مصدومیت 400 تن از شهروندان و جان باختن دو بانوی 13 و 50 ساله شد.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات لازم امدادرسانی 50 تن از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند و مابقی نیز سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.
معاون وزیر کشور در حوزه بحران شدت آسیب دیدگی مناطق زلزله زده را 20 تا 50 درصد عنوان کرد و گفت: هم اینک تیم های ارزیاب برای تعیین میزان خسارت وارده به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند.
نجار از دیگر اقدامات عوامل امدادرسان را قطع گاز 11 روستا به جهت پیشگیری از آتش سوزی و آب یک روستا عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مدارس نوبت صبح شهرستان بجنورد امروز به دلیل احتمال پس لرزه ها و مسایل ایمنی تعطیل شده است.
به گزارش ایرنا، کانون زلزله شب گذشته استان خراسان درموقعیت 57.22 عرض شمالی و 37.66 طول شرقی بوده است. کانون این زمین لرزه با بجنورد22 کیلومتر فاصله داشت.
این زمین لرزه در عمق 11 کیلومتری زمین بوده و کانون مرکزی آن پیش قلعه است. از ابتدای وقوع زمین لرزه شنبه شب تا صبح امروز 25 پس لرزه استان خراسان شمالی را لرزانده است.
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha