یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 213147

بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که پنج روز در هفته به مدت 30 الی 40 دقیقه می دوند عمر سلول های خود را تا 9 سال افزایش می دهند.

یرای داشتن عمری طولانی دویدن را فراموش نکنید

سلامت نیوز:بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که پنج روز در هفته به مدت 30 الی 40 دقیقه می دوند عمر سلول های خود را تا 9 سال افزایش می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اغراق نیست اگر بگوییم پیری و مرگ یکی از قدیمی ترین ترس های بشر است . به همین خاطر، انسان همواره به دنبال راه هایی برای به پس راندن مرگ است. تلاشی که نمونه عینی آن را می توان در تحقیقات دانشمندان جست؛ افرادی که امروز از یک راه ساده و کاملاً تضمینی در افزایش طول عمر صحبت می کنند.
 همه ما بارها و بارها شنیده ایم که فعالیت فیزیکی چه نقشی در سلامتی ما ایفا می کند و چه تأثیری بر جسم ما دارد. اکنون باید از این امر صحبت کنیم که ورزش کردن چگونه سن بیولوژیک ما را تحت تأثیر قرار می دهد. بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که پنج روز در هفته به مدت 30 الی 40 دقیقه می دوند عمر سلول های خود را تا 9 سال افزایش می دهند.
در واقع، دویدن به شکل معجزه آسایی از کاهش طول کروموزوم‌های تلومر جلوگیری می کند. از آنجایی که تلومر نوعی سپر حفاظتی برای ژنوم سلول ها محسوب می شود کاهش یا افزایش طول آن منجر به حفظ یا از بین رفتن سلول می شود. یکی از راه های نگهداری مراقبت از این کروموزوم دویدن است؛ از همین روی افرادی که عادت به دویدن های هر روزه دارند سلول هایی سالم تر با طول عمری بیشتری دارند.
در طرف مقابل، سبک زندگی غلط مانند: نداشتن فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی نادرست تأثیر به سزایی در تسریع روند کاهش طول تلومر ایفا می کند. بنابراین، اگر می خواهید مانع اضمحلال یکی از مهم ترین بخش های وجودی خود شوید و عمری طولانی تر داشته باشید، دویدن را فراموش نکنید. کافی است روزانه 30 دقیقه وقت برای این کار اختصاص دهید تا حداقل 9سال بیشتر عمر کنید.
منبع medicalnewstoday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha