دانشجویان به ویژه‌ در شب‌های امتحان نیاز دارند که ساعات طولانی در شب را بیدار بمانند و صبح هم زود از خواب بیدار شوند و به همین خاطر اغلب آنها به نوشابه‌های کافئین دار روی می آورند.

مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا، گرایش به الکل را تشدید می‌کند
سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان این روزها به نوشابه‌های انرژی‌زا که حاوی کافئین بالا هستند، روی می آورند و برای اینکه بتوانند بیشتر بیدار بمانند، مقادیر زیادی از این نوشابه‌ها را استفاده می‌کنند.

متخصصان در این زمینه هشدار داده‌اند: متاسفانه نوجوانان و جوانانی که تمایل زیادی به مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها دارند، نمی دانند که استفاده دوز بالای نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند گرایش و حتی وابستگی به مصرف الکل را در پی داشته باشد.

بر اساس گزارش جدیدی که در مجله «الکل، مطالعه بالینی و آزمایشی» به چاپ رسیده، دانشجویان به ویژه‌ در شب‌های امتحان نیاز دارند که ساعات طولانی در شب را بیدار بمانند و صبح هم زود از خواب بیدار شوند و به همین خاطر اغلب آنها به نوشابه‌های کافئین دار روی می آورند.

متخصصان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مریلند در بیانیه‌ای هشدار دادند: این نوشابه‌ها حاوی دوز بالای کافئین هستند و می‌توانند علاوه بر بی خوابی مشکلات دیگری برای سلامتی انسان به وجود آورند. از جمله اینکه اخیرا معلوم شده است مصرف زیاد آنها وابستگی شدید به الکل ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha