دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 213189

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به محقق شدن توسعه پرونده الکترونیک سلامت در این دوره از وزارت بهداشت، گفت: پرونده الکترونیک در روزهای آغازین استقرار وزارت بهداشت در این دولت بیشتر به یک ایده‌آل شبیه بود ولی امروز آن را به صورت امری عملیاتی می‌بینیم. این شتاب ارزنده و قابل تحسین در حوزه آی تی در کشور از وزارت بهداشت آغاز و باعث شد سیمای نوینی در بحث فناوری‌ها در حوزه سلامت تجلی پیدا کند.

کارت هوشمند نظام پزشکی جایگزین کارت های فعلی می شود

سلامت نیوز:رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به محقق شدن توسعه پرونده الکترونیک سلامت در این دوره از وزارت بهداشت، گفت: پرونده الکترونیک در روزهای آغازین استقرار وزارت بهداشت در این دولت بیشتر به یک ایده‌آل شبیه بود ولی امروز آن را به صورت امری عملیاتی می‌بینیم. این شتاب ارزنده و قابل تحسین در حوزه آی تی در کشور از وزارت بهداشت آغاز و باعث شد سیمای نوینی در بحث فناوری‌ها در حوزه سلامت تجلی پیدا کند.
به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم رونمایی از امضای الکترونیک و کارت هوشمند نظام پزشکی، اظهار داشت : جای خوشبختی است که شاهد همراهی و همکاری وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی در پروژه های مختلفی بوده‌ایم. این موضوع بسیار مهم است و خوشحالیم با سیاست‌های مترقی وزارت بهداشت در این دوره در حوزه  فناوریهای نوین این اقدام انجام شد.
وی افزود: به دلیل وظیفه ذاتی نظام پزشکی و اصول قانونی، بحث ثبت نام و پروانه اشتغال به این نهاد صنفی واگذار شده است؛ ثبت نام در نظام پزشکی به عنوان گلوگاه ورود فرد برای ارائه خدمات حرفه ای و پروانه اشتغال به عنوان شرط کافی این اقدام اهمیت بالایی دارند.
رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین تصریح کرد: بحث پرونده، نسخه و امضای الکترونیک و کارت ثبت نام نظام پزشکی حلقه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که با تعاملی همزمان بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت محقق شده‌اند. کارت نظام پزشکی امروز به کارتی هوشمند تبدیل می‌شود، نمونه قدیمی آن اطلاعات کمی داشت و به عنوان تراشه‌ای هوشمند عمل نمی‌کرد. اما کارت هوشمند امروز می‌تواند علاوه بر اطلاعات مقدماتی گروههای پزشکی، اطلاعات نوینی را نیز ارائه دهد.
وی در حاشیه این برنامه نیز درخصوص کارکرد امضای الکترونیک و کارت هوشمند نظام پزشکی نیز توضیح داد و گفت: امضای الکترونیک مطمئن است و از نظر زیرساختی و فنی اطمینان کاملی درباره آن حاصل می‌شود.همچنین علاوه بر اینکه هویت و اصالت فرد تایید می‌شود، زمینه سرعت بخشیدن به فرآیندهای اداری را ایجاد می کند و شفافیت و کاهش روند بورکراسی  را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: کارت‌های قبلی اطلاعات ابتدایی داشتند که نمونه هوشمند آن اطلاعات تفصیلی و مبسوطی دارد و می‌توان اطلاعات جدیدی مانند داده‌هایی که برای شناسایی فرد در جامعه پزشکی لازم است به آن افزود. یکی از بحث‌های مهم در نظام پزشکی درگاه ورود فرد به نظام پزشکی است که از این راه مسائل نوین فناوری مد نظر قرار داده می‌شود.
به گفته رییس کل سازمان نظام پزشکی عملیات اجرایی امضای الکترونیک و کارت نظام پزشکی هوشمند آغاز و بر اساس مصوبه نظام پزشکی امسال به صورت گزینشی برای افرادی که تمایل دارند انجام می‌شود و از سال آینده کارتهای هوشمند جایگزین نمونه قدیمی آن می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha