متهم به قتل دیروز در دادگاه ادعا کرد ضربه چاقویی که به گردن قربانی زده موجب مرگ وی نشده و ترخیص زودهنگام از بیمارستان در مرگ وی تاثیر داشته است.

مرگ مرموز 72 ساعت پس از ترخیص از بیمارستان

سلامت نیوز:پرونده مرد جوان که پس از درگیری خونین با دوستش و ترخیص از بیمارستان جان سپرده به دادسرا برگردانده شد تا پس از پاسخگویی به سه سوال قضایی تنها مظنون پرونده محاکمه شود.

به گزارش سلامت نیوز،روزنامه فرهیختگان نوشت: متهم به قتل دیروز در دادگاه ادعا کرد ضربه چاقویی که به گردن قربانی زده موجب مرگ وی نشده و ترخیص زودهنگام از بیمارستان در مرگ وی تاثیر داشته است.


در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. وی گفت: «علیرضا 30 ساله متهم است دهم دی 94 پس از درگیری با محسن 32ساله وی را با ضربه شیشه شکسته به گردنش مجروح کرد. محسن اما پس از ترخیص از بیمارستان جان سپرد و پزشکی‌قانونی علت مرگ وی را عوارض ناشی از بریدگی رگ حیاتی گردن اعلام کرد. اکنون با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده برای علیرضا اشدمجازات می‌خواهم.»


 سپس مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و برای قاتل پسرش حکم قصاص خواست. برادر قربانی به قضات دادگاه گفت: «بعد از اینکه علیرضا با برادرم درگیر شد و او را زخمی کرد من برادرم را به بیمارستان رساندم و پزشکان پس از بخیه کردن زخم‌های گردنش او را ترخیص کردند. اما یک روز بعد که برادرم از خانه بیرون رفته بود بار دیگر علیرضا به او حمله کرد و با آجر به گردنش زد. حال برادرم بد بود. من برادرم را به بیمارستان منتقل کردم و پزشکان گفتند حال او وخیم است. پولی برای درمان او نداشتم. به همین خاطر با علیرضا تماس گرفتم اما او گفت پولی ندارد. من به او التماس کردم تا به من پول قرض بدهد اما گوشی تلفن را قطع کرد و به بیمارستان نیامد. من هم به ناچار برادرم را از بیمارستان ترخیص کردم و محسن در کمتر از 72ساعت در خانه‌مان فوت کرد. علیرضا عامل مرگ برادرم است و حالا باید مجازات شود.»


 سپس علیرضا در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: «محسن از دوستانم بود و ما با هم دزدی می‌کردیم. سر همین موضوع از قبل با هم اختلاف داشتیم. مدتی بود ارتباط دوستی‌ام را با محسن و سایر دوستانم قطع کرده و یک زن جوان را صیغه کرده بودم اما دوستانم سر همین موضوع مدام مرا سرزنش می‌کردند. آخرین‌بار محسن و دوستان دیگرم در غیاب همسرم به خانه‌ام آمدند. آنها حرف‌های توهین‌آمیزی به من زدند و می‌خواستند از من فیلم بگیرند تا آبرویم را ببرند که مقاومت کردم. دوستانم بر سرم ریخته بودند تا مرا کتک بزنند که برای دفاع از خودم یک شیشه شکسته به دست گرفتم که شیشه ناخواسته به گردن محسن برخورد کرد. وقتی از گردن محسن خون جاری شد دوستانش او را به بیمارستان بردند.»


وی ادامه داد: «محسن شغلی نداشت و با دزدی روزگارش را می‌گذراند. او بعد از ترخیص از بیمارستان دست به دزدی زده بود که در خیابان شوش چند نفر بر سرش ریختند و با آجر به گردنش زدند و همین موضوع باعث شد تا دوباره به بیمارستان منتقل شود اما در بیمارستان نماند و همین موضوع موجب مرگ وی شد.» سپس وکیل متهم به دفاع پرداخت و گفت: «در ترخیص قربانی از بیمارستان شبهه وجود دارد و مشخص نیست وی با اجازه خودش از بیمارستان مرخص شده یا به صلاحدید پزشکان. از این‌رو تقاضا دارم این موضوع روشن شود.»


با طرح این موضوع هیات قضایی وارد شور شد و با طرح سه پرسش پرونده را به دادسرا برگرداند تا از بیمارستان استعلام شود بیمار با رضایت خودش از بیمارستان مرخص شده یا علی‌رغم نظر پزشکان درمان را رها کرده است. همچنین مشخص شود چنانچه بیمار با رضایت خودش ترخیص شده رضایتنامه‌ای از وی یا خانواده‌اش اخذ شده یا نه و لازم است پزشکی‌قانونی نیز نظر کلی خود را درباره اینکه ترخیص از بیمارستان و رها کردن ادامه درمان در مرگ قربانی تاثیر داشته یا خیر نیز اظهارنظر کند. با تکمیل تحقیقات و روشن شدن پاسخ سه پرسش قضایی، علیرضا بار دیگر محاکمه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha