یک آسیب شناس گفتاری توضیحاتی را در رابطه با بهترین سن جهت آغاز درمان لکنت زبان کودکان ارائه کرد.

بهترین سن برای درمان لکنت زبان کودکان

سلامت نیوز:یک آسیب شناس گفتاری توضیحاتی را در رابطه با بهترین سن جهت آغاز درمان لکنت زبان کودکان ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میران، کودک مهدی احمدی گفت: لکنت زبان کودکان منجر به افزایش اضطراب والدین آن‌ها شده و ترس و دلهره را در میان خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: درمان لکنت زبان چندان دشوار نیست و لازم نیست خانواده‌ها در مواجه با لکنت زبان فرزندان خود دچار اضطراب شوند.

این آسیب شناس گفتاری در پاسخ به این پرسش که بهترین زمان برای آغاز درمان لکنت زبان کودکان چه سنی است؟، اظهارکرد: درمان لکنت زبان هر چه زودتر آغاز شود می‌تواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. در برخی از موارد همانند کودکان فلج مغزی درمان باید بعد از ۴ ماهگی آغاز شود، اما در سایر موارد زمان پیشنهادی قبل از ۳ سالگی است.

احمدی تاکید کرد: والدین باید بدانند افزایش سن، روند درمان اختلال گفتار فرزندانشان را با مشکل مواجه کرده و درمان بسیار دشوار می‌شود.

وی در خصوص علائم اختلال در گفتار کودکان خاطرنشان کرد: کودکی که تا سن ۲ سالگی هیچ کلمه‌ای را به زبان نمی‌آورد و یا تا سن ۳ سالگی قادر به بیان جملات کوتاه نیست باید از سوی والدین به متخصص معرفی شود.

این آسیب شناس گفتاری با اشاره به کودکانی که در معرض خطر ابتلا به لکنت زبان هستند اظهارکرد: تکرار زیاد بخشی از یک کلمه همانند "س" در واژه "سلام" و یا کشیدن صدا‌ها همچنین تغییر ناگهانی در بلندی و زیر و بمی صدا از جمله عواملی است که می‌تواند به عنوان علائم اختلال در گفتار کودکان محسوب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha