نتایج یک پژوهش در کانادا نشان داد: بیماران از مراقبت های اولیه پزشک خانواده ای که پرستاران هم در آن حضور دارند راضی تر هستند.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری،  گروهی از محققان کانادایی دریافتند هر چند بیماران به ارتباط و همراهی همیشگی پزشک و پرستار معتقدند و تغییر جایگاه حرفه ای پزشک و پرستار را نمی پسندند اما در عین حال بیماران معلول جسمی نقش پرستاران را در مراقبت های اولیه درمان در تیم پزشک خانواده پذیرفته اند.

در این بررسی با 18 بیمار معلول جسمی و نیازمند مراقبت های اولیه پزشکی مصاحبه چند منظوره انجام شد و میزان انتظارات و چشم اندازهای حضور پرستار در مراقبت های اولیه پزشکی بررسی شد.

 پژوهشگران پس از جمع آوری اطلاعات و داده ها ی اولیه دریافتند که بیماران معلول به حضور پرستار در مراقبت ها و درمان های اولیه پزشکی نیاز دارند.

همچنین نتایج این بررسی نشان داد که با حضور پرستار در تیم پزشک خانواده هم بیماران مراقبت های اولیه بهتری دریافت می کنند و هم پرستاران از مراقبت های ارائه شده رضایت بیشتری دارند.

در این بررسی مشخص شده است که راهبردهای متعددی برای بهبود مراقبت های اولیه در بیماران آسیب پذیرتر وجود دارد که مشارکت پرستاران یکی از این راهبردهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha