معاون درمان وزیر بهداشت گفت:‌ نماینده دولت در مجلس باید درباره علت مخالفتش با استخدام پرستاران جواب دهد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از نظام پرستاری، حسن امامی رضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه چرا نماینده دولت هنگام تصویب قانون برنامه پنجم در مجلس به مصوبه استخدام پرستاران رأی منفی داد، گفت: این پرسش را خود نماینده دولت باید جواب بدهد، ولی در همان جلسه وی اعلام كرد دولت با توجه به قوانین موجود می‌تواند رأساً به استخدام پرستاران مبادرت كند و این امر نیاز به قانون جدید ندارد.  

امامی رضوی در خصوص موضع وزارت بهداشت نسبت به استخدام پرستاران نیز گفت: همان طور که وزیر بهداشت گفت هیچکس حق سرپیچی از دستور رئیس جمهوری مبنی بر استخدام پرستاران را ندارد.

وی با رد اهمال كاری وزارت بهداشت در اجرای قانون استخدام پرستاران گفت: وزارت بهداشت در سطح وزیر و معاونان در همه جلسات و برنامه‌های مربوط به اجرای قانون نظام بهره‌وری خدمات بالینی و استخدام پرستاران حضور مداوم و محكمی داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت تأكید كرد: رایزنی‌ها برای اجرای قانون ارتقاء بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت و استخدام پرستاران در همین راستا ادامه دارد كه امیدواریم این رایزنی‌ها منجر به اصلاح مصوبه مجلس یا دستور مستقیم دولت برای استخدام پرستاران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha