عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح بشیر کمک زیادی به کاهش طلاق زوجین در کشور می کند، گفت: سازمان بهزیستی توانسته در بحث کاهش طلاق موفق عمل کند.

اقدام مثبت سازمان بهزیستی در کاهش طلاق در جامعه

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح بشیر کمک زیادی به کاهش طلاق زوجین در کشور می کند، گفت: سازمان بهزیستی توانسته در بحث کاهش طلاق موفق عمل کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی ، درباره تلاش سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، افزود: اگرچه اقدامات خوبی از سوی سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق صورت گرفته است اما همچنان وضعیت طلاق زوجین نامطلوب است که بدون شک تنها این سازمان عهده دار پیشگیری از طلاق نیست و وزارت کشور نیز متولی اصلی در این حوزه به شمار می رود.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سنوات گذشته زنگ خطر افزایش طلاق زوجین به صدا درآمد تاجایی که امروز شاهد هستیم که زوجین بعد از گذشت سال های کمی از زندگی خود تصمیم به طلاق می گیرند که این هشدار جدی در حوزه اجتماعی کشور محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر طلاق های توافقی افزایش چشمگیری پیدا کرده است به گونه ای که افراد بدون مراجعه به دادگاه های خانواده اقدام به طلاق توافقی می کنند درحالی که در گام اول نیاز به انجام مشاوره ها امری بدیهی است.

وی یادآور شد: در زمانی که عهده دار سازمان بهزیستی بودم طرح بشیر را اجرایی کردم؛ این طرح به صورت پایلوت دراستان یزد عملیاتی شد و بر این نکته تاکید داشت تا زوجین قبل از طلاق تحت مشاوره قرار گیرند که درآن زمان در استان هایی که این طرح اجرایی شد،  کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: البته سازمان بهزیستی توانسته در بحث کاهش طلاق موفق عمل کند اما دستگاه های دیگر موظف هستند تا به کمک این سازمان آمده و شرایط جامعه را از بحران طلاق درکشور خارج کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha