یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 21334

همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در هائیتی در اعتراض به گسترش وبا در این كشور، تعداد قربانیان این بیماری به 1100 نفر رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه بی‌بی‌سی، همزمان با گسترش درگیری‌ها در هائیتی در اعتراض به حضور نیروهای سازمان ملل در این كشور، ادموند مولین سخنگوی این نیروها از ادامه اعتراضات در این كشور انتقاد كرد و این رفتار را غیر مسئولانه دانست.

سخنگوی نیروهای سازمان ملل در هائیتی مدعی شد كه این سازمان در تلاش است تا اوضاع را در این كشور آرام كند و جلوی شیوع وبا در این كشور را بگیرد.

این شبكه با اشاره به اینكه مردم هائیتی نیروهای سازمان ملل را عامل شیوع وبا در این كشور می‌دانند، تاكید كرد كه كاركنان نپالی سازمان ملل عامل شیوع بیماری وبا در هائیتی بوده‌اند.

همچنین علاوه بر پایتخت دیگر شهرهای هائیتی را نیز خشونت فراگرفته و پلیس در درگیری‌های روز گذشته مجبور به استفاده از گاز اشك‌آور شد.

بنا بر اعلام بی‌بی سی عربی در درگیری‌های روز گذشته بین مردم با نیروهای سازمان ملل و پلیس این كشور 2 تن كشته شدند، این در حالی است كه وبا در هائیتی تاكنون منجر به مرگ 1100 تن در این كشور شده است.

تظاهركنندگان كه نیرو‌های سازمان ملل را عامل شیوع وبا در این كشور می‌دانند با پرتاب سنگ به سوی خودروی آنها، خواستار خروج این نیرو‌ها از هائیتی شدند.

شهروندان هائیتی برای چهارمین روز متوالی با تجمع در خیابان‌های شهر پرتوپرنس پایتخت این كشور نسبت به حضور نیرو‌های سازمان ملل در هائیتی اعتراض كردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده چكه كردن فاضلاب محل اسكان نیرو‌های نپالی سازمان ملل در یكی از رود‌خانه‌های اصلی هائیتی عامل شیوع وبا در این كشور بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha