رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی با تاکید به اینکه هزینه های کمرشکن درمانی قبل از دولت دکتر روحانی باعث شده بود که حدود 2 و نیم درصد بیماران به دنبال ابتلابه بیماری به زیر خط فقر بروند و گاهی بیماری برای درمان مجبور به فروش خانه ، ماشین و یا حتی فرش خانه خود می شدند گفت : در دولت یازدهم این موضوع به صفر رسیده و در حال حاضر خانواده ای را نداریم که برای درمان به زیر خطر فقر برود.

-  تلاش قابل تقدیر دولت یازدهم برای دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان ارزان و باکیفیت

سلامت نیوز:رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی با تاکید به اینکه هزینه های کمرشکن درمانی قبل از دولت دکتر روحانی باعث شده بود که حدود 2 و نیم درصد بیماران به دنبال ابتلابه بیماری به زیر خط فقر بروند و گاهی بیماری برای درمان مجبور به فروش خانه ، ماشین و یا حتی فرش خانه خود می شدند  گفت : در دولت یازدهم این موضوع به صفر رسیده و در حال حاضر خانواده ای را نداریم که برای درمان به زیر خطر فقر برود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر  سیدرضا رئیس کرمی در نشست خبری تشریح دیدگاه دکتر روحانی در حوزه سلامت با بیان اینکه دولت یازدهم ، تنها دولتی است که توجه ویژه ای به حوزه سلامت داشت گفت : این دولت سهم سلامت را از درآمد ناخالص ملی افزایش داد و جزو اولویت های اولیه خود قرار داد.

وی با اشاره به سخنرانی وزیر بهداشت که دستاوردهای طرح تحول سلامت را متعلق به دکتر روحانی دانسته اظهار کرد : یادآوری وضعیت اسفبار حوزه بهداشت و  درمان در سال 92 که کمبود دارو یکی از مشکلات ساده آن دوره بود میتواند گویای ارتقای این حوزه در دولت یازدهم باشد .

رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی راه اندازی بیمارستانها و مراکز درمانی در دولت دکتر روحانی را از دیگر اقدامات مهم دانست و تصریح کرد : بیمارستانی در قم که سال 1380 کلنگ خورده بود با گذشت 15 سال به همت دولت یازدهم اواخر سال گذشته افتتاح شد .

ساخت 120 بیمارستان طی چهار سال ریاست جمهوری دکتر روحانی

وی یادآور شد : افزایش تعداد تختهای بیمارستانی و ساخت 120 بیمارستان ، توجه به خانه های بهداشت و حاشیه شهر از توفیقات دولت یازدهم بود که دو سوم هزینه حوزه بهداشت و درمان ، صرف ایجاد زیر ساختها از نظر فیزیکی و تجهیزات و یک سوم صرف هزینه های جاری شامل حقوق پرسنل ، کارانه ، خدمات و ... شده است .

رئیس کرمی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت افزود : طرح تحول سلامت که طرحی نسبتا جامع است به حوزه های مختلف شامل حوزه های بهداشت و  درمان ، دندانپزشکی ، بهداشت دهان و دندان توجه کرده و دولت یازدهم با همه مشکلات ، این طرح را کلید زد و معتقد است که باید اصلاح شده و ادامه یابد .

اجرای برنامه پزشک خانواده یکی از برنامه های اساسی دولت دوازدهم در حوزه سلامت

وی اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان سطح اول ارائه خدمات به مردم را یکی از برنامه های اساسی دولت دوازدهم در حوزه سلامت خواند و گفت : برای رسیدن به اهداف تعیین شده لازم است علاوه بر حوزه بهداشت و درمان و جامعه پزشکی ، مردم نیز همکاری نمایند .

رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی با تاکید به اهمیت توجه به پیشگیری اظهارکرد : پیشگیری در بیماری های غیرواگیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که با اقدامات پیشگیرانه میتوان از عوارض بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، فشارخون و دیگر بیماری ها جلوگیری کرد.

وی ، سطح بندی خدمات تشخیصی و درمانی را از دیگر برنامه های دولت دوازدهم دانست و گفت :  اجرای پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم از دیگر برنامه های دکتر روحانی است که توسط دولت یازدهم برای حدود 60 میلیون نفر انجام شد .

دکتر رئیس کرمی تصریح کرد : تهیه راهنمای بالینی، پررنگ کردن نقش بیمه ها و استانداردسازی کتاب تعرفه گذاری خدمات از دیگر برنامه های دولت آینده در حوزه سلامت است.

در دولت یازدهم خانواده ای به دلیل بیماری به زیر خط فقر سقوط نکرد

وی با تاکید به اینکه هزینه های کمرشکن درمانی قبل از دولت دکتر روحانی باعث شده بود که حدود 2 و نیم درصد بیماران به دنبال ابتلابه بیماری به زیر خط فقر بروند و گاهی بیماری برای درمان مجبور به فروش خانه ، ماشین و یا حتی فرش خانه خود می شدند  گفت : در دولت یازدهم این موضوع به صفر رسیده و در حال حاضر خانواده ای را نداریم که برای درمان به زیر خطر فقر برود.

رئیس ستاد سلامت دکتر روحانی با بیان اینکه این موضوع کماکان ادامه خواهد داشت تا هیچ بیماری بخاطر هزینه های درمانی زیر خط فقر نرود، اظهارکرد: در دولت دوازدهم ضمن ماندگاری طرح تحول سلامت، صرفه جویی در هزینه ها، ارائه خدمات مطلوب و دسترسی به خدمات را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از دو هزار و 700نفر از اعضای جامعه پزشکی سراسر کشور، شامل اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکان متخصص رشته های مختلف پزشکی، دندانپزشکان، داروسازان، کارشناسان پرستاری، مامائی، علوم بهداشت و علوم آزمایشگاهی و سایر رشته های وابسته طی نامه ای از دکتر روحانی حمایت کرده اند خاطرنشان کرد : این افراد در نامه خود  ضمن حمایت از دکتر روحانی از مردم ایران برای شرکت و حضور هوشمندانه پرشور در انتخابات روز 29 اردیبهشت دعوت کردند.اساتیدی همچون: دکتر ایرج فاضل، دکتر علی نوبخت ، دکتر مصطفی معین، دکتر محمدرضا ظفرقندی دکتر محمد فرهادی، دکتر رضا ملک زاده، ، دکتر یحیی عقیقی،دکتر سید علی احمدی ابهری، احمد علی نوربالا، دکتر ملک حسینی و ..... از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha