سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 213344

انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که شما نیاز به دریافت روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات، و دنبال کردن رژیم غذایی سالم برای کنترل وزن و برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دارید.

۹ غذای مخصوص برای جلوگیری از ابتلا به سرطان

سلامت نیوز: انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که شما نیاز به دریافت روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات، و دنبال کردن رژیم غذایی سالم برای کنترل وزن و برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از everydayhealthاین در حالی است که به گفته محققان، در کنار این توصیه ها، مواد غذایی بخصوصی هستند که در برابر انواع سرطان ها از شما محافظت می کنند.

سیر: مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف سیر برای پیشگیری از انواع سرطان ها بخصوص سرطان های گوارشی مانند معده، مری، و روده بزرگ مفید است. کارشناسان هنوز نمی دانند که مصرف چه مقدار سیر در روز برای پیشگیری از سرطان مفید است ولی خوردن حداقل یک حبه از آن را توصیه می کنند.

انواع توت ها: به عنوان یک درمان خوشمزه، توت ها خاصیت شگفت انگیز ضد سرطانی دارند. انواع توتها حاوی آنتی اکسیدان ه ای قوی برای مبارزه با رادیکالهای آزادی هستند که به سلول ها آسیب می رسانند. ترکیبات موجود در توت ها همچنین منجر به جلوگیری از رشد و گسترش سرطان ها می شود.

گوجه فرنگی: برخی تحقیقات نشان داده که مصرف گوجه فرنگی منجر به محافظت از مردان در برابر ابتلا به سرطان پروستات می شود. گوجه فرنگی حاوی غلظت بالایی از یک آنتی اکسیدان موثر به نام لیکوپن است که منجر به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان می شود.

سبزیجات: انواع سبزی ها از جمله کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج و ... خاصیت ضد سرطانی دارند. اجزای تشکیل دهنده این سبزیجات منجر به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد می شود. مصرف این سبزیجات همچنین رشد تومورها و گسترش سرطان را متوقف می کند.

چای سبز: این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام کاتچین است که به روش های گوناگون منجر به پیشگیری از سرطان می شود؛ از جمله حفاظت از سلول ها در برابر رادیکالهای آزاد. تحقیقات همچنین نشان داده که کاتچین باعث کوچک شدن تومور نیز می شود. در مقایسه با چای سیاه و سفید، چای سبز دارای بیشترین میزان کاتچین است.

غلات سبوس دار: بر اساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، غلات کامل حاوی اجزای بسیار زیادی برای مبارزه با سرطان است؛ از جمله فیبر و آنتی اکسیدان ها. در یک مطالعه مشخص شد مصرف غلات به میزان زیاد و هر روز، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. بلغور جوی دو سر، جو، برنج قهوه ای و نان سبوس دار نمونه ای از غلات کامل هستند.

زردچوبه: این ادویه نارنجی رنگ حاوی کورکومین است و انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده که مصرف آن می تواند خطر ابتلا به سرطان ها را کاهش داده و رشد تومور را متوقف کند.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن و لوتین هستند و بر اساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، مصرف آن ها منجر به جلوگیری از رشد برخی از انواع سلول های سرطانی می شود.

انگور: مطالعات اخیر نشان می‌ دهد كه این میوه در پیشگیری از سرطان‌ هایی همچون سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان كبد و سرطان سینه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha