انجمن پزشكان عمومی كشور از وزارت بهداشت خواسته بود حالا كه می‌خواهند طرحی به این بزرگی را در كشور اجرا كنند، نماینده پزشكان عمومی را كه مجریان اصلی این طرح هستند در جلسات تصمیم‌گیری خود دعوت كنند تا از روند مذاكرات و تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه مطلع شویم ولی متأسفانه تاكنون هیچ پاسخی از سوی مسئولان وزارت بهداشت دریافت نكرده‌ایم.

اعتراض به اجرای طرح پزشک خانوداه بدون مشورت با جامعه پزشکی
سلامت نیوز:رئیس انجمن پزشكان عمومی كشور گفت: وزارت بهداشت بدون مشورت با جامعه پزشكی كه مجریان اصلی طرح پزشك خانواده هستند. این طرح را اجرا می‌كند.جامعه پزشكی هیچ اطلاعی درباره نحوه اجرای این طرح ندارد و نگران است.

حسن هویدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: همان طور كه اجرای طرح پزشك خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر باعث بیكاری و بروز مشكلاتی برای پزشكان عمومی شد با شروع اجرای پایلوت این طرح در 3 استان خوزستان، كهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان این نگرانی بین جامعه پزشكی چندین برابر بیشتر شده به خصوص اینكه وزارت بهداشت برای اجرای این طرح بدون دعوت از نماینده جامعه پزشكی در این زمینه تصمیم‌گیری و اقدام كرده است.

وی ادامه داد: انجمن پزشكان عمومی كشور از وزارت بهداشت خواسته بود حالا كه می‌خواهند طرحی به این بزرگی را در كشور اجرا كنند، نماینده پزشكان عمومی را كه مجریان اصلی این طرح هستند در جلسات تصمیم‌گیری خود دعوت كنند تا از روند مذاكرات و تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه مطلع شویم ولی متأسفانه تاكنون هیچ پاسخی از سوی مسئولان وزارت بهداشت دریافت نكرده‌ایم.

معاون سازمان نظام پزشكی اضافه كرد: با توجه به اهمیت این موضوع سازمان نظام پزشكی كمیسیونی را با عنوان كمیسیون پزشكی خانواده و نظام ارجاع تشكیل داده است تا این موضوع را از طرق قانونی پیگیری كند اما به هر حال جای تأسف دارد كه وزارت بهداشت طرح به این بزرگی را بدون دعوت از نماینده جامعه پزشكی كشور در برنامه‌ریزی‌ها اجرا می‌كند.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت قرار است طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع امسال در 3 استان پایلوت شود و سال آینده به كل كشور گسترش یابد اما اگر چنین طرح بزرگی بدون هماهنگی انجمن‌های پزشكی اجرا شود نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.

هویدا افزود: پزشكان عمومی از بیكاری و آینده مبهم كاری خود نگران هستند و حتی پزشكان متخصص نیز كه در اجرای طرح نظام ارجاع نقش مهمی دارند درباره نحوه اجرای این طرح اطلاع كافی ندارند و نمی‌دانند آینده شغلی و فعالیت آ‌نها در مطبشان چگونه می‌شود.

وی اضافه كرد: نامه‌های متعددی كه از سوی پزشكان سراسر كشور از شهرستان‌های مختلف به دست ما رسیده است گویای نگرانی جامعه پزشكی از نحوه اجرای این طرح است حتی داروخانه‌داران هم در این زمینه نگرانی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha