اگر هر شب تا صبح خواب به چشمتان نمی‌آید از بس که فرزندتان بیدار می‌شود و گریه می‌کند، احتمالا کاری را اشتباه انجام می‌دهید.

بعد از به دنیا آمدنش، خواب با چشم‌هایتان خداحافظی کرده است؟

سلامت نیوز: اگر هر شب تا صبح خواب به چشمتان نمی‌آید از بس که فرزندتان بیدار می‌شود و گریه می‌کند، احتمالا کاری را اشتباه انجام می‌دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نی نی سایت، پنج روش زیر به کمک بچه‌هایی می‌آید که تازه به دنیا آمده‌اند و هنوز راه نیفتاده‌اند. بین خودمان باشد اما خواب را به چشم شما هم بر‌می‌گرداند!


تخت خواب متحرک نشوید
سه ماه اول بعد از تولد نوزاد، معمولا پدر و مادر هر کاری می‌کنند که گریه‌ی بچه بند بیاید. بغل کردن و تکان دادن او هم ساده‌ترین راه به نظر می‌رسد اما یک ایراد بزرگ دارد. آن هم این است که نیمه شب، هر بار که نوزاد از خواب بیدار شود والدین هم باید بلند شوند، او را بغل بگیرند و راه بروند. بهتر است بچه را در تختش بگذارید و اجازه دهید بخوابد. ممکن است اوایل گریه کند اما کم‌کم عادت می‌کند و خودش به خواب می‌رود.


در حین حرکت چرت نزند!
نوزادان زیاد چرت می‌زنند و معمولا هم این اتفاق خیلی سریع می‌افتد. سعی کنید نگذارید چرت زدنشان روی ننو یا داخل صندلی ماشین اتفاق بیفتد چون این شرایط هم باعث می‌شوند بچه در صورتی راحت بخوابد که در حال حرکت یا تکان خوردن باشد.



همیشه قبل از خواب شیر ندهید
شیر دادن به نوزاد بلافاصله قبل از اینکه به خواب بروند خیلی طبیعی به نظر می‌رسد اما بهتر است این کار را همیشه انجام ندهید چون فرزندتان عادت می‌کند تا شیر نخورده به خواب نرود. بعد هم هر بار که نیمه شب از خواب بپرد تا به او شیر ندهید خوابش نمی‌برد. سعی کنید بین زمان شیر دادن و خواباندن فرزندتان کمی فاصله بیندازید.


حرفه‌ای برخورد کنید
دو روش برای خواباندن بچه‌ها وجود دارد. اولی این است که موقع خواب آن‌ها را داخل تختشان بگذارید و با اینکه حواستان به او هست از اتاق خارج یا از او دور شوید. در این وضعیت او آنقدر گریه می‌کند تا خوابش ببرد. روش دوم اما تدریجی است و به این صورت است که به مدت سه شب، پنج دقیقه یک بار به اتاق نوزاد سر می‌زنید تا بالاخره خوابش ببرد. بعد، این مدت زمان را به ده دقیقه افزایش می‌دهید و این کار را تا جایی ادامه می‌دهید که فرزندتان آرام کردن خودش را یاد بگیرد و تنها بخوابد. به خاطر داشته باشید هر بار که وارد اتاق می‌شوید نباید او را نوازش کنید یا با او ارتباط چشمی بر‌قرار کنید. فقط مطمئن شوید که او شما را دیده و متوجه حضورتان شده است.



بگذارید کمی سر و صدا کند
با شنیدن کوچکترین صدایی که نوزاد از خودش در می‌آورد دوان دوان به طرفش نروید. بگذارید هر بار که از خواب بیدار می‌شود، دوباره تلاش کند تا به خواب برود. اگر نیمه شب‌ها با شنیدن کوچکترین صدایی که نوزاد تولید می‌کند بالای سرش حاضر شوید دست کمی از هیولایی که خواب را از سرش می‌پراند و او را بد راه می‌کند پیدا نمی‌کنید! با وجود این همیشه حواستان به او باشد و مراقبش باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha