چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 213413

تصورات اشتباهی درباره ورزش کردن وجود دارد که غالبا در باشگاه‌ها به افرادی که می‌خواهند ورزش کنند توصیه می‌شود.

۵ تصور غلط و رایج درباره ورزش

سلامت نیوز: تصورات اشتباهی درباره ورزش کردن وجود دارد که غالبا در باشگاه‌ها به افرادی که می‌خواهند ورزش کنند توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، چند تصور غلط ورزش عبارتند از،

۱- اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید ورزش کنید

اگر بخواهید وزن کم کنید باید به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. این حرفی است که معمولا فروشندگان لوازم ورزشی به مردم می‌زنند. ورزش فواید زیادی دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند اما به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شود.

برای کاهش وزن باید غذای سالم‌تری بخورید و کالری کمتری مصرف کنید.

۲- بدون رنج ورزش نتیجه‌ای ندارد

معمولا در ورزش افراد تشویق می‌شوند تا بیش از حد به خودشان فشار بیاورند. با این حال این استراتژی درست نیست. نیازی به درد کشیدن بیش از حد در ورزش نیست. با انجام ورزش با شدت متوسط می‌توانید سلامت قلب، روحیه و انرژی را افزایش دهید.

بهتر است ورزش با شدت متوسط را ۴ یا ۵ بار در هفته و به مدت ۴۰ دقیقه انجام دهید. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی، دویدن، شنا، والیبال و فوتبال مناسب هستند.

۳- می‌توانید با ورزش عضلات را بلندتر کنید

از نظر علم آناتومی بلندتر کردن عضلات غیر ممکن است. فاصله بین مفاصل هرگز تغییر نمی‌کند. با این حال می‌توان با ورزش و مصرف پروتئین و مکمل‌ها عضلات را حجیم‌تر کنید.

۴- باید کربوهیدرات زیاد مصرف کنید

برای اینکه خودتان را برای مسابقه‌های مهم آماده کنید باید تغذیه عادی خود ادامه دهید و غذاهای سالم مصرف کنید. باید در کنار ورزش و تغذیه مناسب استراحت داشته باشید تا بدن زمان لازم برای ذخیره کردن کربوهیدرات را داشته باشد.

۵- بهترین زمان ورزش شب یا صبح است

بهترین زمان برای ورزش برای هر شخص متفاوت است. بعضی افراد هنگام صبح انرژی بیشتری دارند آن‌ها می‌توانند فایده بیشتری از ورزش صبحگاهی ببرند اما برای برخی دیگر بهترین زمان ورزش زمان دیگری از روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha