معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در صورت بستری بیماران تصادفی در بیمارستان‌های خصوصی وزارت بهداشت معادل تعرفه دولتی، هزینه این بیماران را پرداخت می‌كند و مابه التفاوت هزینه به عهده بیمار است.

به گزار شسلامت نیوز حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: به علت تآخیر 6 ماهه بیمه‌های تجاری در پرداخت هزینه درمان رایگان تصادفی‌ها، در پرداخت این هزینه‌ها به بیمارستان‌ها مشكل داریم اما هنوز نگذاشته‌ایم خللی در ارائه خدمات رایگان به تصادفی‌ها در بیمارستان‌های دولتی به وجود آید.

وی ادامه داد: مطابق قانون بیمه‌های شخص ثالث باید معادل 10 درصد حق بیمه را برای درمان رایگان تصادفی‌ها دریافت و به حساب وزارت بهداشت واریز كنند اما همیشه این كار با یك تأخیر 6 ماهه صورت می‌گیرد، این بیمه‌ها تا پایان سال گذشته 180 میلیارد تومان بابت پرداخت هزینه درمان رایگان تصادفی‌ها به وزارت بهداشت بدهی داشتند كه بخشی از آن را امسال پرداخت كردند.

وی گفت: طی امسال بیمه‌های تجاری حدود 80 تا 90 میلیارد تومان از بدهی سال گذشته خود را پرداخت كردند اما با اضافه شدن مطالبات امسال وزارت بهداشت از این بیمه‌ها هم اكنون نیز حدود 180 میلیارد تومان از این بیمه‌ها بابت هزینه درمان رایگان تصادفی‌ها طلب داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود:‌ سالانه بیش از 20 هزار تصادفی در كشور جان خود را از دست می‌دهند و ده‌ها برابر این تعداد مجروح می‌شوند كه نیازمند خدمات اورژانسی، بستری و جراحی و خدمات بعدی از جمله درمان‌های ارتوپدی بعد از درمان اولیه اولیه هستند كه هزینه زیادی را به وزارت بهداشت تحمیل می‌كند.

امامی رضوی اضافه كرد: وزارت بهداشت با وجود پرداخت با تأخیر این هزینه‌ها از سوی بیمه‌های تجاری تاكنون نگذاشته است خللی در ارائه خدمات رایگان به بیماران تصادفی در بیمارستان‌های دولتی ارائه شود اما در صورتی كه این بیماران به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع شوند، وزارت بهداشت معادل تعرفه دولتی هزینه این بیماران را پرداخت می‌كند و ما به التفاوت آن تا تعرفه بیمارستان خصوصی باید از سوی خود بیماران پرداخت شود.

وی گفت: توصیه ما برای جلوگیری از بروز مشكل برای بیماران این است كه حتی المقدور بعد از تصادف به بیمارستان خصوصی مراجعه نكنند و اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد بیمارستان خصوصی موظف است بعد از ارائه خدمات اورژانسی و پایدار شدن علایم حیاتی بیمار موضوع هزینه‌ها را با وی درمیان بگذارد تا بیمار بتواند به موقع به بیمارستان دولتی منتقل شود و متحمل پرداخت هزینه اضافه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha