عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه زمین خواری درطی ۳ سال گذشته متوقف شده است،گفت: برخی با راهکارهای قانونی اقدام به زمین خواری می کنند.

کاهش پدیده زمین خواری طی ۳ سال گذشته

سلامت نیوز:عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه زمین خواری درطی ۳ سال گذشته متوقف شده است،گفت: برخی با راهکارهای قانونی اقدام به زمین خواری می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عزت الله یوسفیان ملا ، درخصوص اظهارات معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها مبنی بر اینکه زمین خواری در این دوره کاهش پیداکرده است، گفت: زمین خواری در این دوره به طور قطع کاهش پیدا کرد و خوشبختانه آنچه که برای مقابله با زمین خواری باید انجام می شد؛ از سوی دستگاه ها و نهادهای ذی ربط صورت گرفته است؛ بنابراین درخصوص مقابله با واگذاری اراضی و زمین خواری به طورجدی اقدام شده است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در قوانین باید تعاریف مشخصی برای زمین خواری ایجاد شود، افزود: به عنوان مثال فردی اقدام به دریافت زمین از سوی منابع طبیعی با هدف ایجاد شهرک صنعتی کرده است، اما بدون توجه به هدف خود اقدام به برج سازی کرده و این یعنی زمین خواری صورت گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر زمین خواری به آن معنا که شبانه اقدام به دیوار کشی شود وجود نداشته و همه از راه قانونی اقدام به زمین خواری می کنند.

وی با بیان اینکه در مقطعی در گردنه حیران تعداد ساکنان از50  خانوار به 400 خانوار افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: پاسخ افراد نسبت به سوالات در این خصوص این است که اقدامات دارای پروانه و مجوز قانونی است؛ بنابراین با اهرم های قانونی اقدام به زمین خواری می شود؛ البته این موارد در این دوره به طور قطع متوقف شده است.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه تخلفات از مسیرهای قانونی انجام می شود، گفت: وقتی زمینی برای ساخت دانشگاه، بیمارستان و با هدف سرمایه گذاری دریافت می شود، اما برج سازی انجام می شود؛ چطور می توان انتظار داشت که نظارت های سختگیرانه صورت گیرد؛ یا در گردنه حیران به دور از چشم، ساخت و سازها انجام می شود، بنابراین با این رویه ها زمین خواری صورت می گیرد؛ هرچند که زمین خواری در طی 3 سال گذشته کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: افرادی که زمین دریافت کرده اما به درستی از آن استفاده نکردند، درصورت امکان دولت این قطعه زمین ها را باید استرداد کند، اما اگردر زمین ساخت و سازصورت گرفته و قابل استرداد نیست؛ می توان به نرخ روز معادل پولی آن را دریافت کرد.

 معاون حفاظت واموراراضی سازمان جنگل ها،گفت: زمین خواری دراین دوره کاهش پیدا کرده است، مسعود منصور با اشاره به اینکه باید در قوانین تعاریف مشخصی برای زمین خواری تعیین شود، گفت: در جرایمی که قانون برای آنها مجازات مشخص کرده با عنوان زمین‌خواری، تعریفی نداریم ولی مصادیقی از زمین‌خواری را قانون تعیین کرده و مسئله این است که باید طیفی از جرایم ذیل زمین خواری بگنجد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha