چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 213440

محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن (WSU) بتازگی به روش جدیدی برای مقابله با سرطان دست یازیده‌اند که به پزشکان اجازه می‌دهد نانوذراتی طلایی را سوار سلول‌های سفید خون کنند و با گسیل داشتن آنها به سمت تومورها حمله‌ای را علیه سرطان شکل دهند؛ بدون این‌که اثر مخربی بر بافت‌های سالم باقی بماند.

سلامت نیوز: محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن (WSU) بتازگی به روش جدیدی برای مقابله با سرطان دست یازیده‌اند که به پزشکان اجازه می‌دهد نانوذراتی طلایی را سوار سلول‌های سفید خون کنند و با گسیل داشتن آنها به سمت تومورها حمله‌ای را علیه سرطان شکل دهند؛ بدون این‌که اثر مخربی بر بافت‌های سالم باقی بماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین از پایگاه خبری دانشگاه ایالتی واشنگتن، یافته‌های این محققان که در نشریه Advanced Materials منتشر شده است نشان می‌دهد که آزمایش این روش روی موش‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای بر جا گذاشته است.
دانشمندان در آزمون این روش جدید، ابتدا توموری را درون موش قرار دادند. تابش نور نزدیک به مادون قرمز به این ناحیه باعث بروز التهابی شد که سلول‌های سفید خون موسوم به نئوتروفیل (neutrophils) را به سمت این موضع جذب کرد. سپس نانوذرات درمانی دارای آنتی‌بادی به موش‌ها تزریق شد تا خودشان را سوار بر نئوتروفیل‌ها کنند.
آن‌طور که محققان می‌گویند، تومورها به طور معمول خودشان را با مانعی از عروق خونی پوشانده‌اند و به همین دلیل نفوذ دارو به درونشان سخت است ما سلول‌های سفید خون می‌توانند براحتی وارد آنها شوند. ترفند دانشمندان در تکنیک جدید همین بوده است که داروهای درمانی را دزدکی سوار بر این سلول‌های سفید خون کنند و همچون مسافران اسب تروا  آنها را به خاک دشمن و بفرستند و تومورهای سرطانی را از درون مورد حمله قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha