رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای برنامه غربالگری ژنتیکی اجباری با اجرای برنامه ششم توسعه، گفت: دولت پیشقدم شده است تا هزینه آزمایش های غربالگری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را تقبل کند.

پرداخت هزینه آزمایش ژنتیکی زوج های مددجو در برنامه غربالگری

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای برنامه غربالگری ژنتیکی اجباری با اجرای برنامه ششم توسعه، گفت: دولت پیشقدم شده است تا هزینه آزمایش های غربالگری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را تقبل کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه  در خصوص اجرای برنامه غربالگری ژنتیکی زوج ها قبل از ازدواج با اجرای برنامه ششم توسعه افزود: سازمان بهزیستی کشور به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید از مجلس خواست تا برای پیشگیری از تولد کودک دارای معلولیت، آزمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج را اجباری کند.


وی ادامه داد: نماینده دولت یازدهم، پشت تریبون بر اجرای این طرح تاکید کرد و وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور نسبت به گسترش آزمایشگاه های ژنتیک و مراکز کشور مکلف و دولت پیشقدم شده است تا هزینه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را تقبل کند.

**افزایش بودجه لوازم توانبخشی در دولت یازدهم
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر اینکه هیچ فرد دارای معلولیت در هیچ کجای کشور نباید از لوازم توانبخشی محروم باشد، گفت: برای برخورداری افراد دارای معلولیت از لوازم توانبخشی در سراسر کشور، اقدامات لازم انجام شد.
محسنی بندپی افزود: بودجه لوازم توانبخشی در دولت تدبیر و امید از 35 میلیارد تومان به 135 میلیارد تومان، افزایش یافت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha