چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 213453

بتازگی گروهی از دانشمندان دانشگاه برکلی با بررسی دو روش سنتی مبتنی بر درمان گیاهی، مکانیسم جدیدی را کشف کرده‌اند که می‌تواند به شکلی غیر سمی و غیر هورمونی، جایگزین کاندوم‌های ضد بارداری شود.

دو ترکیب گیاهی، با خاصیت جلوگیری از حاملگی‌های ناخواسته

سلامت نیوز: بتازگی گروهی از دانشمندان دانشگاه برکلی با بررسی دو روش سنتی مبتنی بر درمان گیاهی، مکانیسم جدیدی را کشف کرده‌اند که می‌تواند به شکلی غیر سمی و غیر هورمونی، جایگزین کاندوم‌های ضد بارداری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، پایگاه خبری دانشگاه برکلی گزارش داده است که تمرکز اصلی این گروه بر تولید مثل با گرایش به هورمون‌هیی بوده است که سبب بیش‌فعالی در اسپرم می‌شوند. از این رو، پس از جست‌وجو در برخی کتاب‌های ضدبارداری منتشرشده بر اساس فرهنگ‌های متفاوت سراسر جهان، متوجه دو راه‌حل سنتی محلی شده‌اند که توانایی جلوگیری از فعالیت اسپرم را داشته است.


دو ترکیب طبیعی کشف‌شده، pristimerin و lupeol نام دارند که محققان در آزمایش‌های خود روی این گیاهان متوجه شده‌اند هر دو می‌توانند از اتصال پروتئین ABHD2 به پروژسترون جلوگیری کنند.


پروتئین ABHD2 نقشی کلیدی در باروری ایفا می‌کند که به واسطه انتشار کانال کلسیم، سبب می‌شود دم اسپرم با قدرتی شلاقی آن را به پیش ببرد. وقتی این پروتئین خاص مسدود شود، ضربه اسپرمی بشدت ضعیف می‌شود و امکان نفوذ به تخمک را از دست می‌دهد.


از آن‌جا که حدود ۶ ساعت طول می‌کشد تا اسپرم پس از ورود به دستگاه تولید مثل زنانه به مرحله بلوغ خود برسد، این کشف می‌تواند به دانشمندان کمک کند که با استفاده از پچ‌ها یا وصله‌های پوستی وسایل پیشگیری از بارداری را توسعه دهند و آنها را جانشین کاندوم‌های کنونی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha