پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 213485

به گفته محققان می‌توان با انجام یک سری تمرینات به جنگ آلزایمر رفت.

با این آموزش‌ها به جنگ آلزایمر بروید

سلامت نیوز: به گفته محققان می‌توان با انجام یک سری تمرینات به جنگ آلزایمر رفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محققان، برنامه‌ای جدید در رابطه با تمرینات بدنی روی صندلی به بیماران آلزایمر توصیه کردند.

بر اساس گزارش BBC، مرکز مراقبت‌های درمانی «هانتر داون» در کمبریج شایر، این برنامه را «عشق حرکت» نامیدند و ویژگی اصلی آن را عدم تقارن دو طرفه دانستند.

طبق این گزارش، «عدم تقارن دو طرفه» یعنی قسمت راست مغز حرکت قسمت چپ بدن و قسمت چپ مغز حرکت راست بدن را کنترل می‌کند.

با این تمرین که هر قسمت بدن یک حرکت متفاوت از قسمت دیگر  را کنترل می‌کند، هر نیمه مغز باید جداگانه اطلاعاتی متفاوت را پردازش کند.

روش‌های تمرینی مشابهی در مراکز مراقبت‌های درمانی ژاپن هم انجام شده و این حرکات توسط موسسه ژیمناستیک بریتانیا بازسازی شده است.

از این روش برای بهبود قوه ادراک افراد و توانایی‌های عملکرد آنها استفاده می‌شود.

این کار نوعی تمرین مغز بوده و کاری که می‌کند، این است که سعی می‌کند مغز افراد را برای انجام کارهای پیچیده‌تری به کار بگیرد.

با وجود اینکه این تمرینات نمی‌توانند سلول‌های مغزی را بازسازی کنند، اما نظریه‌ای می‌گوید این تمرینات کمک می‌کند تا بین سلول‌های سالم باقی مانده ارتباط جدیدی ایجاد شود.

به گفته کارکنان این مرکز درمانی:"اگر کسی هفته‌ای یکبار این تمرینات را انجام دهد، بعد از 3 هفته شاهد تغییرات جدی خواهد بود."

این افراد درحال حاضر می‌توانند اسم پرستار خود را به خاطر بسپارند، در صورتی‌که در حدود 18 ماه قبل توانایی برقراری هیچ‌گونه ارتباطی را نداشتند.

جای امیدواری است که افراد بیشتری که دچار زوال عقل شده‌اند، از این تمرینات بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha