یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 21349

بیش از 170 کشور در کنفرانس سازمان بهداشت جهانی به اتفاق درباره افزایش نظارت بر استفاده از اسانس نعناع و انواع افزودنی ها به دخانیات توافق کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  واحد مرکزی خبر ، این نخستین باری است که امضا کنندگان کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان بهداشت جهانی، درباره قوانین و قواعد نظارت بر افزودنی های دخانیات گفتگو کردند.

به گفته منتقدان، این افزودنی ها سیگار را برای مصرف کنندگان مطلوب تر می کند اما در نهایت به سلامت آنها لطمه می زند.

توافق این کشورها درباره اعمال هر چه بیشتر قوانینی برای ممنوعیت یا محدود کردن استفاده از این گونه افزودنی ها به لحاظ قانونی، الزام آور نیست اما ژاپن احتمالا برای اعمال چنین محدودیت هایی تحت فشار قرار می گیرد.

172 کشور در چهارمین نشست این کنفرانس که پانزدهم تا بیستم نوامبر، بیست و چهارم تا بیست و نهم آبان، در پونتا دل ایسته اوروگوئه برگزار شد، به این توافق دست یافتند.

بر اساس منابع نزدیک به این کنفرانس، امضا کنندگان همچنین درباره آموزش هایی برای اجتناب از استعمال سیگار و افزایش تلاش هایی به منظور کاهش تقاضا برای سیگار توافق کردند.

قواعدی درباره سیگارهای الکترونیکی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما شرکت کنندگان در این کنفرانس در این زمینه به توافق کلی دست نیافتند.

کنفرانس آینده قرار است اواسط سال 2012 میلادی در کره جنوبی برگزار شود.

سازمان بهداشت جهانی برآورده کرد هر ساله حدود 5 میلیون و 400 هزار نفر از عوارض ناشی از مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند و اگر تدابیری برای کاهش مصرف سیگار اعمال نشود، آمار مرگ و میر در سال 2030 میلادی به بیش از 8 میلیون نفر می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha