سالیان درازی از استفاده لیزر در حوزه‌های صنایع و پزشکی می گذرد. در کشور ما نیز سالیان طولانی از استفاده لیزر بخصوص در چشم پزشکی گذشته و امروزه در بیشتر حوزه‌های پزشکی از این وسیله استفاده می‌شود.

استفاده از لیزر برای از بین بردن چربی‌های زائد رو به افزایش است
سلامت نیوز: دبیر علمی پنجمین همایش سالیانه انجمن پزشکی لیزری ایران گفت: استفاده از لیزر در حوزه‌های پزشکی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده به طوری که استفاده از لیزر برای از بین بردن چربی‌های زائد افزایش دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر ماهرخ دائمی گفت: سالیان درازی از استفاده لیزر در حوزه‌های صنایع و پزشکی می گذرد. در کشور ما نیز سالیان طولانی از استفاده لیزر بخصوص در چشم پزشکی گذشته و امروزه در بیشتر حوزه‌های پزشکی از این وسیله استفاده می‌شود.

دبیرعلمی این همایش اظهار داشت: با پیشرفت استفاده از لیزر در حوزه پزشکی امروزه برای درمان بیماری‌های پوستی مانند از بین بردن موهای زائد، لکه‌ها، اثرات جراحی‌ها، جوش‌ها و غیره استفاده می‌شود و همینطور در زیر شاخه‌های بیماری‌های داخلی مانند درد در مفاصل و غیره به کار می‌رود.

وی ادامه داد: کاربرد لیزر در پزشکی روز به روز در حال افزایش است به طوری که امروزه برای از بین بردن چربی‌های اضافه نیز از لیزر بهره می‌گیرند.

دکتر دائمی یادآور شد: برای از بین بردن چربی‌های زائد از دو روش استفاده می‌کنند که در روش اول اشعه از روی بدن و لایه‌های چربی تابانده می‌شود ولی در روش دوم اشعه از راه فیبر و ایجاد سوراخ کوچکی به صورت لاپارسکوپی مستقیم به چربی وارد شده و آن را از بین می‌برد.

دکتر دائمی در رابطه با عوارض لیزرها اظهار داشت: لیزرها از نظر ایمنی به چهار کلاس تقسیم می‌شوند که لیزرهای کلاس یک هیچ عارضه‌ای ندارند.

وی گفت: استفاده از لیزرهای کلاس دو بر روی پوست هیچ عارضه‌ای ندارد ولی صدماتی را بر روی چشم ایجاد می‌کند در صورتی که اگر فردی به طور مستقیم نگاه کند دچار آسیب دیدگی و سوختگی چشم خواهد شد.

دائمی ادامه داد: بالا رفتن کلاسهای لیزرها به ترتیب احتمال سوختگی را افزایش داده و در نهایت موجب سوختگی شدید پوستی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون افرادی که دوره کوتاه آشنایی با لیزر را گذرانده بودند خدمات درمان لیزری ارائه می دادند در حالی که در سیستم امروزی برای کاهش عوارض، افرادی که دوره‌های خاص استفاده از لیزر را گذرانده باشند باید این درمان‌ها را ارائه دهند و امیدواریم که مسوولین به این امر توجه کرده و راهکارهایی برای آن پیدا کنند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.iran-laser.com و یا با شماره تلفن 22859367 تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha