متأسفانه در حال حاضر داشتن بازوهای پفكی برای پسران و اندام مانكنی برای دختران به یك ارزش تبدیل شده است.

ایرانی‌ها تنها 14 نوع مواد غذایی متنوع مصرف می‌كنند
سلامت نیوز: مدیر كلینیك بهداشت دانشگاه آزاد قزوین گفت: استفاده از مواد غذایی متنوع در كشور ژاپن 70 نوع، انگلیس 40 نوع و ایران تنها 14 نوع است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، آزاده صالح در همایش تغذیه سالم و تندرستی كه در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شیوع و گسترش بیماری‌های قلبی و پوكی استخوان را در بین جوانان شاهد هستیم كه این مسئله بسیار نگران كننده است.
وی ادامه داد: استفاده نكردن از مواد غذایی متنوع در سبد تغذیه خانواده‌ها، ترس از چاقی و مشكلات اقتصادی از مهم‌ترین دلایل گسترش بیماری‌هایی همچون پوكی استخوان و نارسایی‌های قلبی در بین جوانان است.
مدیر كلینیك بهداشت دانشگاه آزاد قزوین اضافه كرد: متأسفانه در حال حاضر داشتن بازوهای پفكی برای پسران و اندام مانكنی برای دختران به یك ارزش تبدیل شده است.
وی با اشاره به لزوم مصرف روزانه گوشت، عسل، خرما، انواع میوه‌ها و سبزیجات، به فواید و اثرات این مواد غذایی در تندرستی اشاره كرد و عنوان داشت: خوشبختانه دین مبین اسلام در زمینه تغذیه سالم و درمان بیماری‌ها بهترین منبع و مرجع است و بسیاری از توصیه‌ها و تحقیقات پزشكی دنیا كه به دست آمده است در 1400 سال پیش از سوی پیامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) توصیه و تجویز شده است‌.
صالح تصریح كرد: استفاده از مواد غذایی متنوع در كشور ژاپن 70 نوع، انگلیس 40 نوع و ایران تنها 14 نوع است و متأسفانه در مصرف ماهی به عنوان یكی از مهم‌ترین مواد غذایی مناسب برای بدن كوتاهی می‌شود، مصرف سالانه این ماده غذایی مهم برای هر نفر در ژاپن 30 كیلو ، ایران سه كیلو و در قزوین تنها 800 گرم است.
وی ورزش نكردن مداوم، مناسب و فرهنگ اشتباه در مصرف دارو را از دیگر عوامل تأثیرگذار در نبود تندرستی در بین خانواده‌های ایرانی دانست و یادآور شد: متأسفانه خانواده‌های ایرانی پزشكی را پزشك خوب می‌دانند كه داروی زیادی را برایشان تجویز كند در حالی كه این فرهنگ اشتباه است و باید فرهنگ مصرف دارو در كشور اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha