دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 21356

روغن mct oil در گذشته 2 هزار تومان قیمت داشت اما حالا به 20 هزار تومان افزایش قیمت داشته است همچنین شیر خشك رژیمی caprilon formula milk نیز حدود 2 تا 3 هزار تومان قیمت داشت كه هم‌اكنون خانواده‌ها باید حدود 26 تا 28 هزار تومان بابت تهیه این شیرخشك هزینه كنند.

شیرخشك رژیمی گران شد
سلامت نیوز: شیر خشك رژیمی مدتی است كه به گفته مردم با افزایش قیمت روبه‌رو شده است اما مسئولان وزارت بهداشت درباره علت افزایش قیمت این كالا پاسخ نمی‌دهند.

به گزارش فارس شیرخشك بعد از شیر مادر از ضروری‌ترین مواد خوراكی نوزادان به حساب می‌آید. حال اینكه برخی از نوزادان بر اثر برخی بیماری‌ها باید از یك نوع شیرخشك رژیمی به عنوان Caprilon formula milk تغذیه كنند كه متأسفانه چندی است با افزایش چند برابری قیمت مواجه شده است.

در این راستا یك نوع روغن نیز با عنوان mct oil نیز با افزایش قیمت سرسام‌آوری روبه‌رو شده است و خانواده‌هایی كه نوزادان مصرف كننده این نوع مواد مكمل دارند را دچار مشكل‌های عدیده‌ای كرده است.

برخی بیماران از افزایش قیمت‌های سرسام‌آور شیرخشك رژیمی Caprilon formula milk كه چندی قبل در حدود 2 تا 3 هزار تومان خریداری می‌كردند و در حال حاضر باید حدود 26 تا 28 هزار تومان هزینه كنند گلایه‌مند هستند.

روغن mct oil نیز كه تا چندی پیش 2 هزار تومان قیمت داشت. در حال حاضر باید 20 هزار تومان خریداری شود.

داروخانه مركزی جمعیت هلال‌احمر به عنوان تخصصی‌ترین داروخانه كشور یكی از توزیع‌كنندگان این نوع شیرخشك رژیمی و همچنین روغن mct oil است.

* سیاستگذاری قیمت‌های شیرخشك با هلال‌احمر نیست

فراز امامی، مدیر امور داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: سیاستگذاری قیمت شیر خشك رژیمی caprilon formula milk را داروخانه مركزی جمعیت هلال‌احمر تعیین نمی‌كند زیرا این نوع شیر خشك وارد می‌شود و قیمت آن نیز متعاقباً به داروخانه هلال‌احمر اعلام می‌شود.

وی گفت: واردكنندگان این نوع شیرخشك رژیمی و همچنین روغن mct oil تعیین كننده قیمت نهایی هستند و بنده نیز اطلاع خاصی از بابت علت افزایش قیمت‌های این دو نوع مكمل تغذیه‌ای ندارم.

* حذف یارانه باعث افزایش قیمت شیرخشك رژیمی

علی سعادت‌فر، مدیر داروخانه شماره 2 هلال‌احمر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: توزیع كننده اصلی شیرخشك رژیمی caprilon formula milk و روغن mct oil بر عهده شركت پخش... است و این شركت نیز علت افزایش این دو مكمل تغذیه‌ای را حذف یارانه آن اعلام می‌كند.

وی اضافه می‌كند: روغن mct oil در گذشته 2 هزار تومان قیمت داشت اما حالا به 20 هزار تومان افزایش قیمت داشته است همچنین شیر خشك رژیمی caprilon formula milk نیز حدود 2 تا 3 هزار تومان قیمت داشت كه هم‌اكنون خانواده‌ها باید حدود 26 تا 28 هزار تومان بابت تهیه این شیرخشك هزینه كنند.

* روغن mct oil با وجود افزایش قیمت موجود نیست

سعادت‌فر با اشاره به قیمت سرسام‌آور روغن mct oil گفت: متأسفانه با وجود افزایش قیمت سرسام‌آور، این روغن حتی در داروخانه‌ها نیز یافت نمی‌شود به طوری كه شخصاً بعد از بررسی یك ماهه هنوز موفق به پیدا كردن نمونه‌ای از این روغن نشده‌ام زیرا شركت پخش كننده نیز این روغن را توزیع نكرده است.

وی افزود: شركت پخش مربوطه توزیع كننده اصلی این شیرخشك رژیمی و روغن mct oil است و افزایش قیمت را نیز این شركت بر مبنای حذف یارانه‌ آن اعلام می‌كند.

*قیمت شیرخشك‌های یارانه‌ای در هلال‌احمر هیچ تغییری نكرده است


منصور نكویی نیا، مدیر فروش شركت پخش سها هلال در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شیرخشك‌هایی كه به صورت مستقیم از طریق هلال‌احمر توزیع می‌شود دچار هیچ نوع تغییر و افزایش قیمت نشده و اگر در این راستا افزایش قیمت صورت پذیرفته باشد از طرف شركت‌های توزیع كننده است.

وی تصریح كرد: شیرخشك‌هایی كه در داروخانه هلال‌احمر توزیع می‌شود دارای یارانه هستند و در حال حاضر شیرخشك‌های مربوط به داروخانه مركزی كه به طور مستقیم توزیع می‌شود دچار افزایش قیمت نشده است.

نكویی‌ نیا با اشاره به اینكه مسئولیت قیمت‌گذاری شیرخشك‌ها بر عهده داروخانه هلال‌احمر نیست، افزود: شیر خشك رژیمی caprilon formula milk و روغن mct oil را شركت پخش ... توزیع می‌كند و در حال حاضر با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌ایم كه این افزایش قیمت از طرف شركت وارد كننده صورت پذیرفته است.

مصرف كننده این نوع شیرخشك و همچنین روغن mct oil نوزادان هستند در حالی كه مصرف شیرخشك رژیمی caprilon formula milk برای نوزادان بیمار تجویز می‌شود و اگر در برخی مواقع نوزاد نتواند از این شیرخشك استفاده كند خطر مرگ نوزاد بیمار را تهدید می‌كند.

خبرنگار فارس برای تكمیل این گزارش و دریافت توضیح مسئولان معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت چندین بار با مسئولان این معاونت و همچنین مسئول روابط عمومی آن تماس گرفت اما موفق به دریافت پاسخ از سوی این مسئولان در این مورد نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha