آلرژی و حساسیت های فصل بهار با عطسه، احتقان بینی، سردرد، ترشحات پشت بینی، خارش گلو، و تحریک چشم ها مشخص می شود.

۵ ماده غذایی بسیار مفید برای مبتلایان به آلرژی بهاره

سلامت نیوز: آلرژی و حساسیت های فصل بهار با عطسه، احتقان بینی، سردرد، ترشحات پشت بینی، خارش گلو، و تحریک چشم ها مشخص می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازusnews، پاسخ های آلرژیک معمولا زمانی رخ می دهند که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با یک محرک یا آلرژن مانند گرده گیاهان و یا اجزای تشکیل دهنده برخی مواد غذایی باشد. در این زمان سیستم ایمنی بدن ماده ای شیمیایی به نام هیستامین ترشح می کند که همراه با واکنش های آلرژیک و علائم آزاردهنده است.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، به طور قطع نمی توان از آلرژی اجتناب کرد. از طرفی تنوع داروهای آنتی هیستامین در بازار برای کنترل علائم آلرژی بسیار است ولی همه آنها دارای عوارض جانبی از جمله خواب آلودگی هستند. خبر خوب این است که برخی مکمل های طبیعی به کمک شما می آیند تا بهتر بتوانید واکنش های آلرژیک را مهار کنید:

بادرنجبویه: بادرنجبویه از واژه ‌ای یونانی به معنای زنبور گرفته شده است. این گیاه محبوب نوعی زنبور عسل است. از نظر تركیبات شیمیایی در اندام سبز این گیاه موادی مانند اسید اولئیك، سیترال، ژرانیول و رزماری اسید وجود دارد. این گیاه دارای اسانس تند و لیمویی است كه سیترال نام دارد و در صنعت عطرسازی كاربرد دارد. این گیاه همانند یك داروی مسكن بر روی دستگاه عصبی مركزی عمل می ‌كند و به همین دلیل آرامبخش بوده و تحریكات حساسیتی را كاهش می‌ دهد.

سیر: سیر خام نه تنها بخش مهمی از یک رژیم سالم است، بلکه خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سیر سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کورستین است که منجر به کاهش هیستامین می شود و یک خوراکی خوش طعم برای مبارزه با آلرژی بهاره به شمار می رود.

برگ گزنه: گزنه یک گیاه گلدار چندین ساله است که خواص دارویی مفیدی برای تمامی سنین دارد. گزنه از زمان یونان باستان شناخته شده است و نشان داده شده مصرف آن منجر به کاهش التهاب در بدن می شود. ترکیبات زیستی فعال موجود در گزنه منجر به از بین رفتن کاهش چشمگیر واکنش های آلرژیک مرتبط با فصل بهار می شود.

رزماری: رزماری تازه و خشک نقش مهمی در خلاقیت های آشپزی در سالهای اخیر داشته است ولی مهمترین نقش آن در کاهش علائم آسم و آلرژی بخصوص در فصل بهار است. این گیاه محبوب شامل رزمارینیک اسید است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. رزمارینیک اسید منجر به کاهش اثرات رادیکال های آزاد و در نهایت کاهش پاسخ های التهابی در بدن می شود.

زردچوبه: یک ادویه رایج و محبوب در غذاهای تایلندی، هندی و دیگر قومیت ها است. با این حال زردچوبه فواید سلامتی بیشماری دارد و قدرتمندترین ترکیب آن یعنی کورکومین، منجر به کاهش و مهار واکنش های آلرژیک در بدن می شود. مطالعات منتشر شده توسط کالج آمریکایی آسم، آلرژی و ایمونولوژی نشان می دهد کسانی که به مدت دو ماه از مکمل کورکومین استفاده می کنند، علائم آلرژی شامل عطسه، در آنها کاهش می یابد ضمن این که بهبود جریان هوا در بینی را احساس می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha