سازمان نظام پرستاری در پیامی پیروزی دکتر حسن روحانی را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

پیام تبریک سازمان نظام پرستاری به رئیس جمهور منتخب دولت دوازدهم

سلامت نیوز:سازمان نظام پرستاری در پیامی پیروزی دکتر حسن روحانی را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا در متن این پیام آمده است:

«جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور محترم منتخب مردم شریف ایران
با عرض سلام، احترام و تهیت

اینک که اکثریت مردم شریف و آگاه کشور با رای و اعتماد ارزشمند خود، مسئولیت سنگین اداره کشور بزرگ ایران را به حضرتعالی سپرده‌اند، لازم می‌دانیم مراتب تبریک جامعه بزرگ و فرهیخته پرستاری کشور را به محضر شریفتان ابلاغ نماییم. بی شک این قشر پرشمار و پرتلاش نیز به طرق مختلف در این توفیق، نقش مهمی داشتند. اما آنچه می‌خواهیم بر آن تاکید نماییم آمادگی جامعه پرستاری کشور  که از مهمترین ارکان نظام سلامت به شمار می روند، در همراهی با دولت آینده در زمینه رفع کاستی های نظام سلامت و ارتقای آن به نحوی است که شایسته مردم شریف و بزرگ کشور اسلامی‌مان باشد.
فرهیختگان حوزه پرستاری می‌توانند علاوه بر ارتقای اجرای بهینه مسئولیت‌های خود، در زمینه مدیریت کلان تا خرد نظام سلامت به نحو احسن انجام وظیفه نمایند که این را همه شواهد و تجربیات قبلی تایید می‌نماید. امید است در امتداد راه دولت تدبیر و امید به این توان بالقوه توجهی بیش از پیش شود و از انحصار گرایی در مدیریت کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلوگیری شود که این به نفع مردم و دولت است. نهاد صنفی، حرفه ای و مردم نهاد پرستاری یعنی سازمان نظام پرستاری، از بزگترین و فعالترین نهادهای حرفه ای کشور به شمار می رود که از بطن بدنه پرستاری در یک روند دموکراتیک شکل گرفته است. امید است برابر قانون، جایگاه این نهاد در تصمیم سازی و تصمیم گیریهای کلان نظام سلامت دیده شده و زمینه ارتباطات  پویای نظام اجرایی و نظام صنفی فراهم شود که این بیش از همه به نفع نظام سلامت است.


جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی ، مطمئناً جنابعالی اولویت‌های مهمی در حوزه اقتصاد، معیشت، سیاست، امنیت، فرهنگ و .... دارید. جامعه فهیم پرستاری ضمن درک و قبول این اولویت‌ها که خواسته رهبر معظم انقلاب و مردم کشور است، از جنابعالی انتظار دارد به قوانین بر زمین مانده و اجرا نشده چند ساله حوزه پرستاری کشور از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، قانون مشاغل سخت و قانون ارتقای بهره وری نیز توجه فوری نمایید؛ چرا که پرستاران سخت کوش بیش از 10 سال است که منتظر اجرای کامل قوانین مربوطه و رفع اختلاف طبقاتی فاحش ایجاد شده هستند و انتظار بیش از این روا نیست.
جامعه پرستاری انتقادات ، برنامه‌ها، پیشنهادات و نظرات کارشناسی اصلاحی زیادی در مقوله‌های مختلف از جمله طرح تحول نظام سلامت، تمرکز بر پیشگیری و توانبخشی به جای درمان، کارایی و اثربخشی بیمه سلامت و .... برای ایجاد و تأمین سلامت و نشاط واقعی جامعه دارد که با فراهم شدن بستر تعاملات سازنده، همه را در جهت ارتقای هرچه بیشتر سلامت مردم شریف کشور، که با امید فراوان مسئولیت اداره امور را به جنابعالی سپرده‌اند، به کار خواهد بست. ضمن آرزوی توفیق هرچه بیشتر جنابعالی و دولت دوازدهم، مجددا آمادگی جامعه پرستاری کشور را برای همراهی و همکاری تمام و کمال با دولت تدبیر و امید به استحضار حضرتعالی می رساند.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha