شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 213595

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در حال حاضر انارستان های شهر تهران به طور کامل از بین رفته و تعداد محدودی درخت انار وجود دارد، چراکه ایجاد کانال آب و ساختمان سازی موجب خشک شدن ریشه این درختان شده است.

با تغییر کاربری، باغات تهران نابود شدند

سلامت نیوز:رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در حال حاضر انارستان های شهر تهران به طور کامل از بین رفته و تعداد محدودی درخت انار وجود دارد، چراکه ایجاد کانال آب و ساختمان سازی موجب خشک شدن ریشه این درختان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدحسین بازگیر رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران  با اشاره به انقراض کامل درختان انار در تهران اظهار داشت: تهران در گذشته شهری با آب و هوای بسیار مطلوب و دارای توتستان‌ها، انارستان ها و درختان چنار بود.

بازگیر در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر انارستان ها به طور کامل از بین رفته و در سطح شهر تعداد محدودی درخت انار وجود دارد.

وی با اشاره به  خشکی درختان چنار در خیابان ولیعصر(عج) گفت: درخت های چنار خیابان ولیعصر(عج) در حال حاضر دیگر سرزنده نیستند و نشاط خود را از دست داده‌اند، چراکه با ایجاد کانال آب و ساختمان سازی در این خیابان به ریشه درختان آسیب وارد می‌‌کند و موجب خشک شدن آن‌ها می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران در ارتباط با فضای سبز افزود: در حال حاضر بسیاری از باغات شهری و مکان های سرسبز شهر تغییر کاربری یافته است مانند باغ های شمال غربی شهر تهران که ساخت وسازهای بی‌رویه و برج ها باعث خفگی باغات این مناطق شده اند.

بازگیر در ادامه تصریح کرد: قانون معتبری به نام حفظ و توسعه فضای شهری توسط مجلس به تصویب رسیده است که بر اساس آن شهرداری مسئول حراست و حفاظت از فضای سبز و درختان است.

وی در ادامه افزود: قانون گذار نظارت بر فضاهای سبز را به شورای شهر واگذار کرده است و نماینده اعضای شورای شهر باید در تمام تصمیم‌گیری ها حضور داشته باشند و تا تایید کار، شهرداری مجاز به انجام هیچ کاری نیست و اگر جز این باشد شهرداری مرتکب عملی غیرقانونی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha