یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 21361

10 روش جلوگیری از بارداری در دنیا وجود دارد، تمام این روش‌ها در مراكز بهداشتی و درمانی ایران ارائه می‌شود و افراد می‌توانند از هر یك از روش‌های مورد نظر استفاده كنند كه البته تمام این روش‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

25 درصد بارداری‌ها در كشور ناخواسته است
سلامت نیوز: مدیر كل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: حدود 25درصد بارداری‌ها در زوج‌های جوان به صورت ناخواسته است و وزارت بهداشت با اجرایی برنامه‌های مختلف درصدد كاهش این آمار است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل مطلق امروز در حاشیه همایش بهداشت باروری جوانان كه در سالن اجتماعات موزه شهدا برگزار شد، افزود: سند سلامت باروری جوانان تمام ابعاد جسمی، روانی و روحی را در بر می‌گیرد و برای تحقق اهداف هر یك از این ابعاد باید ارگان‌های مختلف مداخله كنند.

وی گفت: ساعات كارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج افزایش پیدا می‌كند و در زمینه ازدواج وزارت بهداشت افزایش ساعت كارگاه‌ها و مشاوره‌های آموزشی قبل از ازدواج را مورد توجه قرار داده است و ساعات این كارگاه‌ها از نیم ساعت به 2 ساعت افزایش پیدا می‌كند.

مدیر كل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: تألیف كتاب‌های آموزشی قبل از ازدواج در ابعاد مختلف و ارائه مشاوره‌های قبل از بارداری و حین بارداری و انجام معاینات مختلف در این دوره‌ها از برنامه‌های مورد نظر وزارت بهداشت است كه در سند بهداشت باروری جوانان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مطلق گفت: حدود 25 درصد بارداری‌ها در زوج‌های جوان به صورت ناخواسته است كه وزارت بهداشت با اجرای برنامه‌هایی مختلف درصدد كاهش این آمار است.

وی اضافه كرد: در سال جاری 30 هزار دانشجوی ورودی جدید دانشگاه‌های علوم پزشكی تحت معاینه قرار می‌گیرند. برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج به صورت رایگان در در منازل به مدت 3 ماه صورت گرفته است و هدف اصلی از این برنامه‌ریزی‌ها آموزش زوج ها برای آمادگی آنها برای بچه دار شدن به صورت مسئولانه، آگاهانه و داوطلبانه است.

مدیر كل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: 10 روش جلوگیری از بارداری در دنیا وجود دارد، تمام این روش‌ها در مراكز بهداشتی و درمانی ایران ارائه می‌شود و افراد می‌توانند از هر یك از روش‌های مورد نظر استفاده كنند كه البته تمام این روش‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: حذف برخی از آزمایشات قبل از ازدواج و اضافه كردن آزمایشات دیگر در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد، در حال حاضر برنامه‌ریزی برای اضافه كردن آزمایش ایدز و آزمایش مواد مخدر به آزمایشات پیش از ازدواج هستیم، البته این امر هنوز قطعی نیست. همچنین نظر وزارت بهداشت این است كه آزمایش VDRL (آزمایش سفلیس) از آزمایش‌های قبل از ازدواج حذف شود؛ چرا كه موارد ابتلا به این بیماری بسیار اندك شده است.

مطلق اضافه كرد: ارائه كلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج به صورت 16 ساعته مورد نظر وزارت بهداشت است و این امر به دولت نیز اعلام شده ولی در حال حاضر این كلاس‌ها به صورت نیم ساعته ارائه می‌شود كه اقدامات لازم برای افزایش آن تا دو ساعت انجام گرفته است.

مدیر كل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ایجاد جایگاهی در مراكز بهداشتی و درمانی به عنوان مشاوره قبل از ازدواج از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است كه در صورت تصمیم معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور، ماماها و مشاورانی به صورت دراز مدت در این مراكز به بررسی مسائل و مشكلات و بازگو كردن اطلاعات در زمینه ازدواج خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha