معاون درمان وزارت بهداشت، از اجرای طرح تحول سلامت به عنوان «یارانه سلامت» نام برد که برای اولین بار در دولت یازدهم کلید خورد.

مردم برای اولین بار «یارانه سلامت» گرفتند

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، از اجرای طرح تحول سلامت به عنوان «یارانه سلامت» نام برد که برای اولین بار در دولت یازدهم کلید خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر محمد آقاجانی  به آثار مثبت اجرای طرح تحول سلامت به عنوان مهمترین طرح ملی دولت یازدهم در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم برای اجرای این طرح، توانست لبخند را بر لبان مردم به ویژه اقشار محروم جامعه بنشاند.

وی با انتقاد از روند پرداخت یارانه نقدی که آثار تورمی به دنبال داشته است، تاکید کرد: با پرداخت یارانه نقدی به آحاد مردم، افزایش نقدینگی و تورم، به سازه های اقتصادی کشور آسیب جدی وارد ساخت.

معاون وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که دولت یازدهم با توجه به درد و رنج بیماران، اقدام به اجرای طرح تحول سلامت نمود، افزود: این طرح با کار کارشناسی دقیق، برای هدفمندی واقعی بخشی از یارانه ها در قالب یارانه سلامت، کلید خورد.

آقاجانی ادامه داد: گروه هدف طرح تحول سلامت، جمعیت کم درآمد و متوسط جامعه بودند که برای پرداخت هزینه های درمانی خود با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که باعث می شد از رفتن به بیمارستان منصرف شوند.

وی افزود: اقدام دولت یازدهم برای اجرای طرح تحول سلامت، تحقق شعار عدالت در سلامت را رقم زد.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اعلام اینکه از زمان اجرای طرح تحول سلامت ۲۴ میلیون بیمار بستری در بیمارستان های دولتی و ۴۴ میلیون بیمار در اورژانس های بیمارستانی از یارانه سلامت برخوردار شدند، گفت: مراجعه کنندگان به کلینیک های دولتی به جای پرداخت ۳۵ هزار تومان حق ویزیت فقط ۳۵۰۰ تومان پرداخته و ۱۲۵ میلیون بار ویزیت سرپایی تخصصی با پوشش بیمه و نرخ ارزان صورت گرفت.

آقاجانی گفت: در مورد هزینه دارو به ویژه داروهای بیماران صعب العلاج و سرطانی با پرداخت سالیانه ۱۸۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت دارو، پرداخت مردم به صورت چشمگیر کاهش یافته و دسترسی مردم به دارو و لوازم پزشکی ۴۴ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر بهداشت در مورد تکلیف دولت دوازدهم در قبال سلامت مردم، تاکید کرد: آنچه اکنون اهمیت بسیار دارد، تداوم طرح تحول سلامت برای رسیدن به اهداف به مراتب بلندتر از دستاوردهای کنونی است و دولت دوازدهم می تواند این آرزوی ایرانیان را جامه عمل بپوشاند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha