آیا جامعه مدنی ایران می‌تواند امیدوار باشد که حضرتعالی و هیات دولت در دولت دوازدهم ظرفیت لازم را برای برای پذیرش مشارکت سازمان یافته مردم و مطالبه گری جامعه مدنی دارید؟ آیا دولت شما به این باور رسیده است که مردم به تناسب نیازهای خود اقدام به تشکیل تشکل‌های اجتماعی به صورت سازمان یافته می نمایند و حق دارند مطالبات خود را از دولت و دیگر نهادهای حکومتی مطالبه کنند؟ آیا می توانیم در دولت دوازدهم به تصویب قانون در حوزه تشکل های اجتماعی مردم و جامعه مدنی امیدوارباشیم ؟

نامه سرگشاده یک فعال مدنی به رییس جمهور پیروز

سلامت نیوز: آیا جامعه مدنی ایران می‌تواند امیدوار باشد که حضرتعالی و هیات دولت در دولت دوازدهم ظرفیت لازم را  برای برای پذیرش مشارکت سازمان یافته مردم و مطالبه گری جامعه مدنی دارید؟ آیا دولت شما به این باور رسیده است که مردم به تناسب نیازهای خود اقدام به تشکیل تشکل‌های اجتماعی به صورت سازمان یافته  می نمایند و حق دارند مطالبات خود را از دولت و دیگر نهادهای حکومتی مطالبه کنند؟ آیا می توانیم در دولت دوازدهم به تصویب قانون در حوزه تشکل های اجتماعی مردم و جامعه مدنی امیدوارباشیم ؟

به گزارش سلامت نیوز، احمد قویدل، فعال مدنی در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهور منتخب مردم با طرح این سوال که تشکل های اجتماعی و سازمان های جامعه مدنی چه جایگاهی در برنامه شما برای توسعه کشور دارند،نوشت:

جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم و محبوب ایران
با سلام و احترام
دوباره روحانی ، موجی از امیدواری اجتماعی را در ایران و جهان به ارمغان آورده است . امید به تدبیر شما در سایه  " نه " بزرگ به وعده های افزایش یارانه ها! انعکاسی از کرامت ملتی است که دل در گرو توسعه پایدار ایران عزیز بسته است .بی شک و تردید پیروز اصلی انتخابات مردم هستند، چون شما را انتخاب کردند.  شاید سوال باشد که چرا به عنوان عضو کوچکی از جامعه مدنی ایران در نامه ای سرگشاده شما را خطاب قرار داده ام .


رییس جمهور پیروز!
نطق پیروزی شما و بازهم فراموش نمودن حوزه مشارکت اجتماعی و فعالیت های مدنی ، انگیزه نوشتن این نامه به رییس جمهور محبوب و پیروز است. آقای رییس جمهور! من نه شان علما و مراجع تقلید معزز کشور را دارم که یک اشاره آنان طرح تحول سلامت را از گزند آنانی که آن را باور نمی دارند دور نگه می دارد. نه شان سید اصلاحات را دارم، که میلیون ها ایرانی، به فراخوان یک + بعلاوه بیست و یک ایشان پاسخ میلیونی را می دهند، نه شان هنرمند برجسته و پر افتخار و عزیز کشورمان اصغر فرهادی عزیز و نه جایگاه استاد شجریان را که آوای روحانی او از "ربنا " تا "همراه شو عزیز" قلب میلیونها ایرانی را در تصرف خود دارد و نه جایگاه هنرمند ارزشی سالارعقیلی ارجمند را دارم که با صدایی جاودانه، حب وطن را در دل میلیونها ایرانی سرشار نمایدو اشک شوق مردم را به حاک وطن هدیه دهم.


من یک فعال احتماعی ام و در پایه ای ترین تشکل های اجتماعی مردم که به سازمان های مردم نهاد موصوف گشته اند فعالیت می کنم . من و هزاران همکار من در بالغ بر 12000 تشکل اجتماعی در کشوردر حوزه های مختلف از بهداشت و درمان گرفته تا آسیب های اجتماعی ، محیط زیست ، حقوق شهروندی، ایتام ، زنان سرپرست خانوار، حقوق کودک، میراث فرهنگی ،جوانان  زنان ...به صورت شبانه روزی با جذب داوطلبین از مردم فعالیت شبانه روزی می نمایند.  اعتقاد راسخ دارم که مشارکت اجتماعی مادر توسعه است . راه توسعه ایران عزیز بی تردید از طریق توسعه اجتماعی و توسعه اجتماعی با توسعه مشارکت اجتماعی و فعالیت های مدنی میسر است. سکوت آزار دهنده کلیه کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه تشکل های اجتماعی و فعالیت سازمان یافته مردم در طول مبارزات انتخاباتی مورد اعتراض بیش از 230 سازمان مردم نهاد قرار گرفت و در ستاد انتخاباتی حضرتعالی به صورت مستقیم با فرهیخته ارجمند دکتر معین درمیان گذاشته شد اما سکوت تداوم یافت و متاسفانه در نطق پیروزی شما نیز به این حوزه اجتماعی حتی اشاره هم نگردید.

اگر اینجانب را به عنوان یک شهروند معمولی و بی درجه قابل می دانید از حضرتعالی استدعا دارم جایگاه تشکل های مردمی و جامعه مدنی ایران را در برنامه توسعه کشور از دیدگاه دولت دوازدهم به استحضار مردم شریف ایران و ذینفعان این حوزه اجتماعی برسانید.در طول مبارزات انتخاباتی یک نسبت مشترک ناپسند را به درستی کلیه کاندیداها به نسبت می دادندو آن پیروی از دکترین ها پوپولیستی در جلب آراء مردم بود.


رییس جمهور پیروز!
 آیا جامعه مدنی ایران می‌تواند امیدوار باشد که حضرتعالی و هیات دولت در دولت دوازدهم ظرفیت لازم را  برای برای پذیرش مشارکت سازمان یافته مردم و مطالبه گری جامعه مدنی دارید؟ آیا دولت شما به این باور رسیده است که مردم به تناسب نیازهای خود اقدام به تشکیل تشکل‌های اجتماعی به صورت سازمان یافته  می نمایند و حق دارند مطالبات خود را از دولت و دیگر نهادهای حکومتی مطالبه کنند؟ آیا می توانیم در دولت دوازدهم به تصویب قانون در حوزه تشکل های اجتماعی مردم و جامعه مدنی امیدوارباشیم ؟ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha