عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می توان برخی دامداری ها را قرنطینه کرد، گفت: گزارش نحوه نظارت بر دامداری ها به این کمیسیون ارایه شود.

شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام با افزایش گرمای هوا

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می توان برخی دامداری ها را قرنطینه کرد، گفت: گزارش نحوه نظارت بر دامداری ها به این کمیسیون ارایه شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، بشیر خالقی، درباره هشدار وزارت بهداشت برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو با مصرف گوشت دارای تاییدیه دامپزشکی، افزود: با توجه به وجود بیماری های مشترک انسان و دام لازم است برای جلوگیری از بیماری هایی همچون تب کریمه کنگو محصولاتی به مصرف برسد که دارای تاییدیه وزارت بهداشت دارد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان دامپزشکی موظف است با همکاری وزارت بهداشت بر پرورش دام و طیور نظارت کند این درحالی است که سلامت محیط نیز امری ضروری برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک دام و طیور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: نقش اطلاع رسانی برای جلوگیری بیماری تب کریمه کنگو و ممانعت از مصرف گوشت های آلوده می تواند تعیین کننده باشد و باید آگاه سازی مردم در اولویت کاری قرار گیرد.

خالقی یادآور شد: گزارش های به دست آمده از نحوه نظارت و کنترل دام و طیور می تواند به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارایه شود تا اعضای کمیسیون در جریان آخرین وضعیت مراقبت از شیوع این بیماری های قرار گیرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر باید درصورت مشاهده ویروس بیماری های دام و طیور، در صورت عدم کنترل این بیماری، قرنطینه مجتمع های دامداری در دستور کار قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha