یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 213673

از خود پرسش کنید که آیا بجز حس ترحم و دلسوزی، چه حس دیگری به پسردایی‌تان دارید؟ آیا شما هم به او متمایل هستید؟ یا چون ایشان عاشق شماست، او را دوست دارید؟

با پسردایی عاشق چه کنم؟

سلامت نیوز-*نسرین صفری:از خود پرسش کنید که آیا بجز حس ترحم و دلسوزی، چه حس دیگری به پسردایی‌تان دارید؟ آیا شما هم به او متمایل هستید؟ یا چون ایشان عاشق شماست، او را دوست دارید؟


به گزارش سلامت نیوز،یکی از خوانندگان ایران بانو نوشته است: دختری 18 ساله‌ای هستم که یک پسر خوب و متین خواستگارم است، هم خودم و هم خانواده رضایت به وصلت داریم اما از طرفی، پسردایی دارم که هر روز با تلفن یا حضور در هر جایی که ممکن است التماس می‌کند تا با او ازدواج کنم، البته ایشان هنوز شغلی ندارند اما قول داده با جواب بله من به دنبال کار برود، به لحاظ احساسی دلم برایش می‌سوزد و می‌دانم عاشق است نمی‌دانم چه کنم، لطفاً کمکم کنید.

پاسخ:


احساسات حقیقی خود را شناسایی کنید: ازدواج مهم‌ترین بخش زندگی هر فردی است که گزینش و انتخاب درست، به‌عنوان اساسی‌ترین مؤلفه، سعادت و شقاوت آینده آن ازدواج را تضمین می‌کند، به همین دلیل، انتخاب همسر بر اساس حس ترحم و دلسوزی هرگز شایسته و منطقی نیست. برای مواجهه درست با این حقیقت، پیشنهاد می‌دهیم از خود پرسش کنید که آیا بجز حس ترحم و دلسوزی، چه حس دیگری به پسردایی‌تان دارید؟ آیا شما هم به او متمایل هستید؟ یا چون ایشان عاشق شماست، او را دوست دارید؟ اگر به او جواب رد دهید، احساس گناه خواهید کرد؟ و... بهتر است با هیجانات خود روراست باشید و به یقین بپذیرید که دوست داشتن و علاقه‌مند بودن حقیقی شما به او بیش از علاقه‌مندی ایشان به شما مهم است.


حقیقت را آن گونه که هست، مشاهده کنید: معیارهایی چون مسئولیت پذیری، خانواده دوستی، اهل کار و زندگی بودن، اخلاقیات و شخصیت و از همه مهمتر بلوغ رفتاری و عاطفی در صدر اولویت انتخاب شما باید قرار گیرد، چه بسا بنابر توضیحی که از رفتارهای پسردایی‌تان داشتید، به صراحت می‌توان گفت که ایشان در حال حاضر آمادگی لازم برای امر مهمی چون ازدواج را ندارد. یادتان باشد که هرگز انتخاب خود را منوط بر وعده و وعیدهای بیهوده نکنید، بهتر است کانون توجه خود را بر رفتارها و اعمالی متمرکز کنید که قابل مشاهده و سنجش هستند، این سخن قدیمی ترها «عشق و عاشقی، نان و آب نمی‌شود»، را با جان دل بپذیرید و به دنبال مرد عمل باشید تا مرد حرف.


درست انتخاب کنید: در صورت تمایل به ازدواج با پسردایی تان، بهتر است با مشخص کردن معیارهای انتخاب تان، شرایط ازدواج با او را بسنجید اگر واجد شرایط بودند با مشورت خانواده به او فرصت دهید تا 6 ماه آینده مقدمات شغل ثابت با درآمد مکفی برای یک زندگی اولیه را فراهم آورد، در صورت وفای به عهد، مسأله ازدواج را جدی‌تر کنید در غیر این صورت از خانواده بخواهید با خانواده دایی‌تان صحبت کنند و آنها را از جواب منفی شما به خواستگاری پسرشان مطلع سازند.
نکته مهم دیگر آنکه، در مورد خواستگار اخیرتان بسیار تأمل کنید و به خاطر یک هیجان موقت، از کنار او بی‌تفاوت نگذرید چه بسا شاید ایشان معیارهای یک مرد زندگی را داشته باشند و شما تنها به خاطر احساسات یک فرد، فرصت زندگی موفق را از دست بدهید.


*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha