یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 213692

با حضور نمایندگان وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه کشور؛ اثرات زیست محیطی ساخت سد رامیان در استان گلستان بررسی شد.

بررسی اثرات زیست محیطی ساخت سد رامیان در گلستان

سلامت نیوز: با حضور نمایندگان وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه کشور؛ اثرات زیست محیطی ساخت سد رامیان در استان گلستان بررسی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفرینش ،پیرو مصوبات کمیته ماده 2 سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به منظور بررسی اثرات زیست محیطی احداث سد قره‌چای رامیان هیات کارشناسی متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه کشور از محل ساختگاه سدقرهچای رامیان و رودخانه قره‌چای بازدید و از نزدیک به بررسی اثرات زیست محیطی ساخت این سد و کاهش خطرات سیلاب رودخانه رامیان پرداختند.

در این بازدید، معاونان برنامهریزی و طرح و توسعه و مدیر دفتر فنی شرکت نیز حضور داشتند.

داود گیلگ معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقهای گلستان در این بازدید هدف از احداث سد قرهچای رامیان را تامین بخشی از آب شرب شهرهای آزادشهر، رامیان، خان ببین، دلند، گلند و روستاهای مسیر و بهبود آبیاری حقابه‌های دشتهای آبخور رودخانه و همچنین کنترل سیلاب به منظور حفاظت از شهرها، روستاها و تاسیسات پایین دست رودخانه قره چای عنوان کرد .گیلک افزود: حجم مخزن و حجم آب قابل تنظیم این سد به ترتیب 23 و 28.3 میلیون مترمکعب است که بر روی رودخانه قره چای واقع در جنوب شهر رامیان احداث میشود.

به گفته وی، مطالعات مرحله اول سد مخزنی رامیان که از سال 1377 آغاز شده بود در حال تصویب نهایی در وزارت نیرو است.

گفتنی است ،گزارش این بازدید از سوی کارشناسان اعزامی به وزارت نیرو و سازمان حفاطت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس می‌شود و با برگزاری جلسات کارشناسی، تصمیمات نهایی درخصوص اثرات احداث این سد اتخاذ خواهد شد.







برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha