یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 213702

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که هنگام خواب در اتاقی با دمای متعادل خیس عرق می‌شود این گزارش را حتما دنبال کنید. تصویر به این 6 دلیل در خواب «شُرشُر» عرق می‌ریزید!

به این 6 دلیل در خواب «شُرشُر» عرق می‌ریزید!

سلامت نیوز: اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که هنگام خواب در اتاقی با دمای متعادل خیس عرق می‌شود این گزارش را حتما دنبال کنید.
تصویر به این 6 دلیل در خواب «شُرشُر» عرق می‌ریزید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین از Activebeat، عرق کردن در خواب موضوع شایع و البته کلافه کننده‌ای برای همه است. بسیاری از دلایل تعریق شبانه ناشی از یائسگی و اضافه وزن است اما اگر شما جزء این دسته از افراد نیستید احتمالا تعریق شبانه‌تان به این 6 دلیل اتفاق می‌افتد.

نگاهی به داروهای که مصرف می‌کنید بیندازید

تحقیقات نشان داده است داروهای ضد افسردگی و روانی معمولا باعث تعریق شبانه و بالا رفتن درجه حرارت بدن می‌شود و با توجه به مطالعاتی که در سال 2003 منتشر شده است، محققان پی بردند استامینوفن و آسپرین نیز جزء داروهایی است که تعریق را در خواب افزایش می‌دهد.

ارتباط ژنتیکی و انواع بیماری‌ها

محققان مرکز بین المللی تعریق شناسی، عرق کردن شبانه را به دو قسمت دسته بندی کرده‌اند. اول، تعریق کانونی اولیه و تعمیم تعریق ثانویه و دیگری می‌تواند نشان دهنده یک نوع بیماری خاص در فرد باشد. در نوع دوم که حاکی از یک نوع بیماری است فرد به شدت عرق می‌ریزد (برای مثال در پرکاری تیروئید)، اما نوع اول به ژنتیک فرد برمی‌گردد و باعث عرق بر روی پا، پیشانی، زیر بغل و سر خواهد شد بدون اینکه دلیلی قابل شناسایی داشته باشد.

عفونت در بدن

بیماری سل جزء آن دسته از بیماری‌های عفونتی است که با تعرق بیش از حد بدن همراه است. همچنین مطالاعات نشان داده است عفونت موجود در بدن نیز در این عارضه بی‌تاثیر نیست و عفونت‌های باکتریایی مانند آبسه، اچ ای وی، التهاب استخوانی و التهاب دریچه قلب از دلایل عمده تعرق شبانه به حساب می‌آیند.

هیپوگلیسمی

هیپوگلیسمی به پایین افتادن قند خون به زیر شصت (میلی‌گرم بر دسی‌لیتر) گفته می‌شود. قند خون می‌تواند اثرات مثبت و منفی در یکسری از توابع در بدن مانند ضربان قلب، اشتها و خلق و خو داشته باشد. افرادی که دچار افت قندخون هستند به شدت عرق می‌ریزند. همچنین این دسته از بیماران در طول شبانه روز این مشکل را به خوبی احساس می‌کنند لذا برای حل این عارضه به پزشک مراجعه کنید به احتمال زیاد بدنتان به ترزیق انسولین نیاز دارد.

آپنه خواب

محققان اخیرا میان آپنه خواب و تعرق‌های شبانه ارتباطاتی یافتند. بیمارانی که درگیر آپنه خواب هستند تعرق شبانه درشان بیشتر رخ می‌دهد چرا که برای مدت کوتاهی تنفستان قطع شده و اکسیژن رسانی به مغز مختل می‌شود در نتیجه تپش قلب و درجه حرارت بدنتان بالا رفته و بدنتان خیس عرق می‌شوید.

استرس مزمن

یکی از دلایل آشکار در بروز تعریق شبانه را، استرس و اضطراب مزمن در برمی‌گیرد. بیمارانی که دائما درگیر استرس و اضطراب هستند دارای افکاری منفی بوده و این عامل به تنهایی برای تعرق بیش از اندازه در خواب کافی است.

وجود برخی از سرطان‌ها

علائمی چون تب، کاهش وزن شدید و خستگی مزمن اگر به مدت طولانی در بدن ماندگار شود می‌تواند علائم ناشی از سرطان باشد. با این حال تحقیقات نشان داده است عرق کردن در طول خواب نیز می‌تواند بیانگر یک علامت هشدار دهنده در زمینه سلامتی باشد. سرطان لنفوم نیز جزء آن دسته از سرطان هاست که با تعرق شبانه ارتباط تنگاتنگی دارد البته انواع دیگر سرطان‌ها می توان به لوسمی(مغز استخوان) نیز اشاره کرد، که با علامت هشدار دهنده تعرق در خواب خود را آشکار می‌کند. این سرطان علائمی شبیه به سرما خوردگی دارد(تب، خستگی، درد عضلات و تعرق شبانه).


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha