طبق گزارش محققان، مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات نه تنها موجب تقویت سلامت می شود بلکه می تواند خطر چاقی را به نصف کاهش دهد.

مصرف میوه و سبزیجات بیشتر، احتمال چاقی را کاهش می دهد

سلامت نیوز:طبق گزارش محققان، مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات نه تنها موجب تقویت سلامت می شود بلکه می تواند خطر چاقی را به نصف کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان دانشگاه ناوارا اسپانیا، «مطالعه ما نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی با کاهش چشمگیر خطر ابتلا به چاقی همراه است.»

این مطالعه شامل بیش از ۱۶ هزار فرد سالم و غیرچاق اسپانیایی بود که حداقل به مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند. در طول این مدت در حدود ۶۰۰ نفر چاق شده بودند.

شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه اطلاعات مربوط به رژیم غذایی شان را ارائه کردند. به شرکت کنندگان براساس مصرف مواد غذایی گیاهی نظیر سبزیجات، میوه، غلات، مغزیجات، روغن زیتون، حبوبات و سیب زمینی نمره داده شد.

همچنین به خاطر مصرف غذاهای حیوانی نظیر چربی های حیوانی، لبنیات، تخم مرغ، ماهی و سایر غذاهای دریایی از آنها نمره کسر شد.

براساس نمرات کسب شده، شرکت کنندگان به یکی از ۵ گروه اختصاص داده شدند. هرچقدر نمره فرد بالاتر بود رژیم غذایی اش بیشتر متمایل به مصرف مواد غذایی گیاهی بود.

محققان دریافتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان میوه و سبزیجات را مصرف می کردند، افرادی که بیشترین مصرف میوه و سبزیجات را داشتند ۴۳ درصد کمتر با ریسک چاقی مواجه بودند.

در مورد گروهی که بعد از گروه با بالاترین میزان مصرف میوه و سبزیجات بودند ریسک چاقی تا ۱۷ درصد کمتر بود.

محققان عنوان می کنند هرچقدر میزان مصرف میوه و سبزیجات بیشتر باشد احتمال چاقی کمتر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha