دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 21375

مقامات سلامت جهانی پیشنهاد دادند اضافه کردن افزودنی‌هایی که سیگار را لذت‌بخش‌تر می‌کند محدود شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین در ملاقات سازمان سلامت جهانی که در روز شنبه هفته جاری برگزار شد تعدادی از مسوولان بلند پایه پیشنهاد دادند جزئیاتی در عهدنامه کنترل تنباکو که به امضای 171 کشور جهان رسیده است اضافه شود تا به این ترتیب میزان مصرف محصولات دخانی در جهان کم‌تر شود.
مخاطب اصلی این اصلاحا،ت صنایع تولید سیگار و محصولات دخانی هستند. یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه مقامات سلامت محدود کردن افزودنی‌هایی به سیگار هستند که طعم سیگار را را بهبود بخشیده و به این ترتیب مصرف کنندگان این محصولات را تشویق به استفاده بیش‌تر از آن‌ها می‌کند.
از دیگر اقدامات در این زمینه می‌توان به وضع مالیات‌های سنگین‌تر برای محصولات دخانی، ایجاد مزارع جایگزین برای محصولات دخانی و تجدید نظر در مورد قوانین ساخت و توزیع سیگارهای الکترونیکی بدون دود را اشاره کرد.
تاماسانکا دنیس سلکو که در ملاقات سازمان سلامت جهانی شرکت داشته است در این باره گفت: ما می‌توانیم از این کنفرانس استفاده کرده و آن را به رده‌های بالاتری برسانیم. سیگار یکی از مهم‌ترین قاتلان بشر است و درصد قابل توجهی از بیماری‌های جهان در اثر مصرف سیگار به وجود می‌آیند.
این در حالی است که سازمان بین‌المللی تنباکو از ایجاد محدودیت برای اضافه کردن افزودنی‌ها به سیگار انتقاد کرده و معتقد است می‌تواند از بعضی جهات به صنایع و کشاورزان فعال در این زمینه خسارت وارد کند و در عین حال تاثیر چندانی در میزان تولید نخواهد داشت.
مقامات جهانی هم‌چنین توصیه می‌کنند بحث آموزش و افزایش آگاهی‌ها در مورد خطرات سیگار کشیدن جدی‌تر گرفته شود.
از سال 1999 تا کنون بیش از 51 میلیون نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با مصرف سیگار جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha