عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر پوشش بیمه‌ای ناباروران، گفت: وزارت بهداشت و بیمه‌ها باید هزینه‌های درمان ناباروری را ارزیابی و نسبت به پوشش آن اقدام کنند.

جای خالی حمایت بیمه‌ای از زوج‌های نابارور در بودجه ۹۶

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر پوشش بیمه‌ای ناباروران، گفت: وزارت بهداشت و بیمه‌ها باید هزینه‌های درمان ناباروری را ارزیابی و نسبت به پوشش آن اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بهروز بنیادی در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت زوج‌های نابارور، گفت: بهبود وضعیت زوج‌های نابارور نیازمند تعریف درست ناباروری و ارایه این تعریف از سوی مراکز مشاوره به خانواده‌هاست، بسیاری از زوج‌ها اطلاعات کافی درباره مدت زمانی که یک زوج نابارور محسوب می شوند، ندارند، به نوعی که بسیاری از زوج‌ها در این تعریف نمی‌گنجند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این میان بسیاری از خانواده‌ها و حتی برخی پزشکان وضعیت را برای زوج‌ها سخت‌تر کرده‌اند، به لحاظ علمی عدم بارداری زوج‌ها پس از یک سال زندگی مشترک و بدون استفاده از هیچ روش پیشگیری قابل تایید است.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم حمایت بیمه‌ها از بسیاری از داروها و پرتکل‌های درمانی زوج‌های نابارور سبب بروز مشکلاتی شده که امیدواریم تا پایان سال 96 ضمن برنامه‌ریزی مدون تحت پوشش بیمه قرار گیرند، در این صورت کمک بزرگی به زوج‌های نابارور می‌شود. همچنین وزارت بهداشت و درمان باید نسبت به ارائه خدمات به این گروه از افراد با هزینه کمتر می تواند گام موثری بردارد.

بنیادی معتقد است: وزارت بهداشت و درمان همچنین باید در هر استان این ظرفیت را ایجاد کند، به خصوص با توجه به اینکه «درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذی‌ربط» یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی است، باید حمایت‌های بیشتری را شاهد باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 96 ردیفی برای تامین منابع درمان ناباروری زنان و مردان دیده نشده است، گفت: سازمان‌های بیمه‌ باید در سیاست‌های خود نسبت به تامین این منابع گام بردارند، در حقیقت شورای عالی بیمه باید این سیاست‌ها را تدوین و به زیرمجموعه خود ابلاغ کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری تاکید مجلس بر تحقق سیاست‌های جمعیت، گفت: وزارت بهداشت و درمان و بیمه‌ها باید هزینه‌های درمان ناباروری را ارزیابی و نسبت به پوشش بخش‌های مهم و مورد نظر اقدام کنند.

دکتر اسلامی رییس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان از وجود حدود سه میلیون زوج نابارور در سال 95 در کشور خبر داده و گفته است: به نظر می رسد در بررسی امسال به این عدد اضافه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha