رییس جمهور ضمن تبریک به ملت ایران بخاطر خلق حماسه عظیم و بزرگ ۲۹ اردیبهشت، تاکید کرد: خواست من از مردم این است که تنها به صندوق رأی و انتخابات اکتفا نکرده و خود را در سرنوشت ۴ سال آینده کشور، قدم به قدم سهیم بدانند و نظرات و سخنان خود را از طریق احزاب، گروه‌ها، فضای مجازی، سازمان‌های مردم‌ نهاد و انجمن‌های تخصصی بیان کرده و دنبال کنند، چرا که معتقدیم کشور به مردم تعلق دارد.

روحانی در اولین جلسه هیات دولت بعد از انتخابات درباره سازمان های مردم نهاد چه گفت؟

سلامت نیوز: رییس جمهور ضمن تبریک به ملت ایران بخاطر خلق حماسه عظیم و بزرگ ۲۹ اردیبهشت، تاکید کرد: خواست من از مردم این است که تنها به صندوق رأی و انتخابات اکتفا نکرده و خود را در سرنوشت ۴ سال آینده کشور، قدم به قدم سهیم بدانند و نظرات و سخنان خود را از طریق احزاب، گروه‌ها، فضای مجازی، سازمان‌های مردم‌ نهاد و انجمن‌های تخصصی بیان کرده و دنبال کنند، چرا که معتقدیم کشور به مردم تعلق دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه "ما همه تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف بکار خواهیم بست"، اظهارداشت: دولت دوازدهم با گام‌هایی استوارتر در مسیر پیشرفت و تعالی کشور، قدم خواهد گذاشت و اگر همه با هم متحد و یکدل باشیم، مطمئناً به اهداف بلندمان دست خواهیم یافت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه" حقیقتاً هیچ زبان و قلمی قادر نیست تا صحنه حضور مردم در این انتخابات را تبیین کند و زبان برای تشکر از مردم وفادار به کشور و سرنوشت خود قاصر است"، گفت: ملت ایران در این انتخابات نشان دادند که بی‌نهایت نسبت به سرنوشت کشور مسئولیت‌پذیرند و در این انتخابات فقط گزینش یک سیاستمدار و یا سیاستمداران مطرح نبود، بلکه مردم در واقع نسبت به آینده کشور و جامعه خود می‌خواستند، تصمیم‌گیری کنند و این کار را به انجام رساندند.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم در این انتخابات نشان دادند که به راه انقلاب و سرنوشت کشور و آینده فرزندان خود دلبسته هستند، تأکید کرد: صندوق ۴۰ میلیونی آراء مردم در حقیقت صندوق اعتماد ملی، سرمایه اجتماعی و سرمایه بین‌المللی برای ملت ایران بود که خوشبختانه این تعداد رأی در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی رقم خورد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه "در این انتخابات به خوبی صدای مردم شنیده شد"، افزود: در این انتخابات،  صدای جوان‌هایی که می‌خواستند از آینده بهتر کشور و زندگی خود اطمینان پیدا کنند و صدای دختران و زنانی که می‌خواستند از فرصت برابر برای فعالیت‌های اجتماعی سخن بگویند، صدای همه خانواده‌هایی که نسبت به آینده فرزندان خود نگرانی‌هایی داشتند، صدای همه اقلیت‌های قومی و مذهبی که می‌خواستند مطمئن به اجرای دقیق حقوق شهروندی باشند و صدای مردمی که از دروغ‌ها و تهمت‌ها نالیدند و در برابر مسیرهای فریبکارانه ایستادگی کردند، شنیده شد.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه رأی مثبت مردم به اینجانب به معنای نبود گله‌مندی آنها از کار دولت یازدهم و نقص در امور اجرایی کشور نیست، گفت: البته آنهایی نیز که به دیگران رأی دادند، رای آنان به معنای نپذیرفتن خدمات دولت یازدهم نبوده چرا که ما می‌دانیم مردم ما به مسیری که خودشان انتخاب کردند و مجدداً آن را برگزیدند، اعتماد دارند و می‌خواهند که ما با تلاش بیشتر این مسیر و راه را ادامه دهیم.

رییس جمهور اظهار داشت: بی‌تردید این انتخابات شکست برای هیچ جناح و حزبی نبوده است؛ ممکن است در مقدار پیروزی‌ها، اقشار جامعه ما سهم‌های متفاوتی داشته باشند، اما برای همه این انتخابات پیروزی بود.

رییس‌ جمهور ادامه داد: آینده کشور، تنها به یک جناح خاص تعلق ندارد، بلکه متعلق به همه جناح‌ها خواهد بود و همه به همکاری و کمک به یکدیگر نیازمندیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: ما در برابر معاندان و مخالفانی در منطقه و جهان قرار داریم که باید برای مقابله با آنها دست یکدیگر را بگیریم و در مسیر ارتقاء کشور از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

رییس‌ جمهور افزود: خواست من از مردم این است که تنها به صندوق رأی و انتخابات اکتفا نکرده و خود را در سرنوشت ۴ سال آینده کشور، قدم به قدم سهیم بدانند و نظرات و سخنان خود را از طریق احزاب، گروه‌ها، فضای مجازی، سازمان‌های مردم‌ نهاد و انجمن‌های تخصصی بیان کرده و دنبال کنند، چرا که معتقدیم کشور به مردم تعلق دارد.

دکتر روحانی با تقدیر از حضور پرشور همه اقشار کشور بویژه جوانان، در پای صندوق‌های رأی از حضور پررنگ ایرانیان خارج از کشور و همدلی و همسویی آنها با مردم داخل کشور در انتخابات تشکر کرد و گفت: در خارج از ایران، عده‌ای با پیمودن مسیرهای طولانی هوایی و زمینی خود را به شهرهایی که در آن انتخابات برگزار می‌شد، رساندند و ایرانیان در آن شهرها از میهمانان خود به خوبی پذیرایی کردند و این برادری، همدلی و همفکری قابل تقدیر و تشکر است.

رییس‌ جمهور اظهار امیدواری کرد که همه دولتمردان بتوانند به وظایف آینده خود به درستی عمل کرده و مسیری را که انتخاب کرده‌ایم، پاس بداریم.

دکتر روحانی همچنین با قدردانی از هدایت‌ها و ارشادات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: تدبیر و برنامه مقام معظم رهبری و آرامشی که در سایه هدایت‌های ایشان در کشور بوجود آمد، باعث برگزاری انتخاباتی پرشور شد که در آن، همه مجریان و ناظران به خوبی به وظایف خود عمل کرده و با تلاش نیروهای امنیتی حتی یک حادثه هم در سراسر کشور نداشتیم.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: دولت یازدهم و دولت آینده همواره در کنار مقام معظم رهبری و در مسیر اجرای رهنمودهای ایشان، راه هدایت جامعه را به سمت اهداف بلندی که مردم خواستار آن هستند، تلاش خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha