نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از عدم تناسب ظرفیت‌های مدیریتی و تجهیزات آتش‌نشانی با بحران‌های پایتخت، گفت: شهرداری باید گزارش هزینه کرد منابع این سازمان را ارایه کند.

گزارش هزینه‌کرد بودجه آتش نشانی از سوی شهرداری اعلام شود

سلامت نیوز:نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از عدم تناسب ظرفیت‌های مدیریتی و تجهیزات آتش‌نشانی با بحران‌های پایتخت، گفت: شهرداری باید گزارش هزینه کرد منابع این سازمان را ارایه کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدرضا نجفی در خصوص مدیریت هزینه‌کرد منابع تجهیزات آتش‌نشانی، گفت: اِعمال دقیق استانداردها و تجهیز اِلمان‌های مختلف شهری نخستین گامی که باید دستگاه‌ها به ویژه شهرداری در کاهش ریسک و خطرات انجام دهند، در حقیقت با توجه به زمان‌بر بودن نوسازی زیرساخت‌ها، حجم انبوهی ریسک و خطر شهر و شهروندان را تهدید می‌کند که امور توسعه شهری و ساخت و سازهای جدید را پر مخاطره کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ساخت و ساز جدید بر اساس رویکرد بلندمرتبه‌سازی شهرداری سبب بی‌توجهی به الزامات خاص از حیث مدیریت بحران شده است،  تصریح کرد: بنابراین خطرات مختلف در شهر بروز و ظهور پیدا کرده در حالی که تجهیزات و لوازم مدیریتی برای مقابله با آن پیش‌بینی نشده است.

ظرفیت‌های آتش‌نشانی به لحاظ مدیریتی و تجهیزات تناسبی با ریسک‌پذیری پایتخت ندارد

وی ادامه داد: بنا بر شرط عقل و وظایف قانونی دستگاه‌هایی چون شهرداری که متولی ستاد بحران پایتخت و مسئولیت سازمان آتش‌نشانی تهران را عهده دار است اینکه باید تجهیزات سازمان آتش‌نشانی ارتقا یابد زیرا از حیث مصلحت اندیشی، حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی مردم، آسیب‌ها و خطرات را با کارآمدی سازمان آتش‌نشانی می‌توان مدیرت کرد.

نجفی تاکید دارد: کارآمدی سازمان آتش‌نشانی در حوزه سخت افزار، تجهیزات مدیریتی، نرم‌افزاری، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف در گرو تناسب با یکدیگر و هماهنگی است اما متاسفانه ظرفیت‌های موجود سازمان از حیث مدیریتی، تجهیزات و آمادگی‌ها تناسبی با ریسک ها و خطرات تهدیدی تهران ندارد.

انتقاد از عدم تخصیص منابع ناکافی آتش‌نشانی

نجفی با بیان اینکه تامین منابع مالی لازمه توسعه خدمات آتش‌نشانی است، گفت: در صورتی که منابع مصوب شورای شهر و مجلس تخصیص داده شده به لحاظ عدد و رقمی کافی نبوده، لذا جای تاسف است که همین مقدار منابع ناکافی هم به درستی، کفایت و در زمان مناسب تخصیص نیافته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هزینه‌کرد نامناسب منابع تجهیزات آتش‌نشانی نشانه خوبی از مدیریت مسئولانه نسبت به مخاطرات شهر و شهروندان تهرانی نیست، گفت: بعد از حادثه پلاسکو نیز بر عدم کفایت بودجه تخصیص یافته تاکید شد زیرا این منابع در اختیار سازمان آتش‌نشانی برای تجهیز امکانات قرار نگرفته بود. بنابراین به شهرداری تهران و شورا متذکر می‌شویم که به وظیفه خود در قبال ظرفیت سازی در مقابل ریسک و خطرات تهران اقدام کنند.

شهرداری موظف به ارایه گزارش هزینه‌کرد منابع آتش‌نشانی است/ اطلاع‌رسانی لازمه مقابله با مفاسد است

وی در توضیح نحوه هزینه‌ منابع تجهیزات آتش نشانی، یادآور شد: وظیفه هر دستگاه در راستای توسعه ماموریت و تعالی آن به کارگیری راهبردهای علمی و دقیق است، رعایت استانداردها در راستای هزینه‌ها و گزارش دهی دقیق و شفاف هم از دیگر مسئولیت ها است، این علاوه بر وظیفه دستگاه‌‌‌ها جر حقوق همه ذی نفعان و شهروندانی است که مالک اصلی داریی‌ها هستند زیرا خیر و شر عملکرد این دستگاه‌ها متوجه مردم است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران، تصریح کرد: وظیفه قانونی و ملی شهرداری ارایه گزارش نحوه هزینه کرد منابع تجهیزات آتش‌نشانی است زیرا اطلاع‌رسانی و گزارش دهی جامع  از نحوه هزینه کرد منابع تجهیزات آتش‌نشانی جز وظیفه ذاتی، قانونی، ملی و انسانی شهرداری است که بی‌توجهی به آن می تواند منشا آسیب و زمینه بروز مفاسد ‌شود.

 رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران درباره چگونگی هزینه کرد 2 درصد عوارض ایمنی سازمان آتش نشانی پاسخ کتبی بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha