سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مهم ترین موضوعی که دولت دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان باید به آن توجه داشته باشد، افزایش حمایت مالی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی است که مطالبات جدی مردم است و در این راستا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز حمایت های لازم را از دولت خواهد داشت.

مهم ترین مطالبه های بهداشتی و درمانی مردم از دولت دوازدهم

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مهم ترین موضوعی که دولت دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان باید به آن توجه داشته باشد، افزایش حمایت مالی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی است که مطالبات جدی مردم است و در این راستا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز حمایت های لازم را از دولت خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با سلامت آنلاین با بیان این که دولت دوازدهم زمان کافی برای سیاست گذاری در زمینه اجرای بهینه تحول سلامت در اختیار دارد، افزود: به اعتقاد من حضور مجدد دکتر روحانی، باعث تداوم و همچنین اصلاح ساختاری طرح تحول سلامت می شود که در برنامه ششم توسعه نیز روی آن تاکید شده است. در اصلاح ساختاری باید به سمت سطح بندی خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور که تنها از طریق اجرای راهنمای بالینی، سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک قابل تحقق است، حرکت کنیم. از سوی دیگر وزارت بهداشت به عنوان سیاست گذار حوزه سلامت نیز می تواند از ظرفیت های قانونی موجود به نحو مطلوبی بهره برده و عمق کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را ارتقا دهد که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کند.

وی تخصیص منابع پایدار مالی به طرح تحول سلامت را امری اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: با توجه به متعهد بودن دولتمردان و توجه خاص دکتر روحانی به حوزه بهداشت و درمان، باید منابع سلامت را با حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منابع پایدار دولت گره بزنیم که با این روند فکر می کنم شاهد وقوع اتفاقات خوبی در حوزه سلامت باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع تخصیص اعتبارات یک درصد ارزش افزوده به طرح تحول سلامت، خاطر نشان کرد: از سالیان گذشته و در مجموع هر سال، این موضوع در ردیف ذکر می شود، اما متاسفانه به اجرای این قانون بی توجهی شد. سال گذشته نیز بحث اعتبارات ارزش افزوده را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم، اما هنوز اجرایی نشده است، با این وجود مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصر است اعتبارات ارزش افزوده را به طرح تحول اختصاص دهد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، بخشهای بنت، فنوج، آشار، لاشار و آهوران در مجلس همچنین به حضور پرشور مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من پیروز اصلی صحنه انتخابات مردم بودند و شاهد حضور حداکثری آن ها در یکی از رقابتی ترین انتخابات تاریخ مردم سالاری ایران بودیم که یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری به شمار می رود. به هر حال مردم عقد اخوت دائمی با کسی ندارند و بنا به وضعیت چهار سال گذشته، شاهد به آزمون گذاشتن وعده هایی خواهیم بود که به مردم داده شده است. در نهایت تصور می کنم با انجام اقدامات با کیفیت در حوزه بهداشت و درمان بتوان پاسخگوی اعتماد آن ها بود که امیدوارم این امر محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha