سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 213814

کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می‌تواند سلامت بدن را به خطر اندازد.

چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول

سلامت نیوز:کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می‌تواند سلامت بدن را به خطر اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دو نوع کلسترول در خون وجود دارد که حفظ تعادل صحیح بین آنها برای حفظ سلامت بدن، ضروری است. کلسترول خوب (HDL) به دفع کلسترول مازاد از بدن کمک می‌کند. همچنین کلسترول بد (LDL) موجب تجمع کلسترول در رگ‌ها می‌شود و به همین خاطر می‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد.

بالا بودن کلسترول هیچ علامتی ندارد بنابراین بسیاری از افراد از وجود آن با خبر نیستند. افراد مبتلا به بالا بودن کلسترول دو برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

سایت مدیکال نیوز تودی در این مطلب به بررسی راهکارهای طبیعی پرداخته که کمک می‌کنند تعادل بین این دو نوع کلسترول برقرار شود:

تغییر در سبک زندگی برای کاهش کلسترول: تغییر در سبک زندگی و مکمل‌های طبیعی می‌تواند به کاهش یا کنترل سطح کلسترول در بسیاری از افراد کمک کند. از جمله این تغییرات ۳۰ دقیقه ورزش کردن در طول روز است.

داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب: میوه‌ها، سبزیجات، غلات و لبنیات از جمله گزینه‌های سالم غذایی هستند. هر چند مصرف چربی خوب هم برای سلامت قلب و حفظ سطح کلسترول اهمیت دارد.

داشتن وزن مناسب: اضافه وزن فرد را در معرض فزاینده ابتلا به بیماری قلبی و بالا رفتن سطح کلسترول قرار می‌دهد.

همچنین برخی مکمل‌های طبیعی وجود دارند که می‌توانند در کاهش کلسترول مفید باشند:

عصاره سیر: بازبینی نتایج ۲۹ آزمایش حاکی از تاثیرگذاری عصاره سیر در کاهش مجموع کلسترول و کلسترول بد خون است.

دانه کتان: این ماده حاوی فیبر حلال، چربی گیاهی امگا ۳ و "لیگنان‌"ها است. تمامی این عناصر می‌توانند بر سلامت عروق و سطح کلسترول خون تاثیر مفید داشته باشند.

میوه زالزالک: از قرن‌های گذشته مصرف این میوه برای حفظ سلامت قلب توصیه شده هر چند ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که زالزالک کلسترول خون را کاهش می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha