به گفته محققان، مصرف مکمل ویتامین D در طول سه ماهه اول بارداری می تواند از بروز خصایص اوتیسم در کودک پیشگیری کند.

سطح ویتامین D مادر عامل پیشگیری از اوتیسم در کودک

سلامت نیوز:به گفته محققان، مصرف مکمل ویتامین D در طول سه ماهه اول بارداری می تواند از بروز خصایص اوتیسم در کودک پیشگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اختلال اوتیسم شامل ناتوانی های رشدی در طول زندگی از جمله دشواری یا ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران و تعامل اجتماعی است.

دکتر داریل ایلز، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این باره می گوید: «این یافته نشان می دهد که چقدر نقش ویتامین D در رشد مغز مهم است.»

وی در ادامه می افزاید: «ما مشاهده کردیم موش های باردار درمان شده با ویتامین D فعال معادل با سه ماهه اول بارداری در انسان، جنینی را پرورش دادند که مبتلا به این نقایص نبود.»

به گفته محققان، مطالعات اخیر حیوانی نیز ارتباط بین زنان باردار دارای میزان پایین ویتامین D و افزایش احتمال تولد کودک دارای خصایص اوتیسمی را نشان داده بود.

محققان همچنین دریافتند نوع هورمونی و فعال ویتامین D را نمی توان به زنان باردار داد چراکه ممکن است بر اسکلت رشد جنین تاثیر گذارد.

به گفته محققان مطالعات بیشتری برای تعیین میزان «کوله کلسیفرول» (نوع مکمل ایمن برای زنان باردار) لازم است تا سطح مشابه ویتامین D هورمونی فعال در جریان خون مشخص شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha