پسران دارای اضافه وزن با ریسک بالای ابتلا به سرطان روده در سنین بالا مواجه هستند، اما کاهش وزن ممکن است این ریسک را کاهش دهد.

پسران چاق با ریسک بالای سرطان روده مواجه اند

سلامت نیوز:پسران دارای اضافه وزن با ریسک بالای ابتلا به سرطان روده در سنین بالا مواجه هستند، اما کاهش وزن ممکن است این ریسک را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اگرچه مطالعات اولیه نشان می دهد کودکان دارای اضافه وزن در معرض ریسک بالای ابتلا به سرطان روده در بزرگسالی هستند اما هنوز کاملا مشخص نیست که چقدر کاهش وزن ممکن است بر این خطر تاثیر داشته باشد.

بریت وانگ جنسن، سرپرست تیم تحقیق در بیمارستان بیسپرجرگ کپنهاگ، در این باره می گوید: «این نتایج بر اهمیت کنترل وزن در دوره کودکی تاکید دارد.»

در این مطالعه، محققان گزارشات سلامت بیش از ۶۱ هزار مرد دانمارکی را که بین سال های ۱۹۳۹ و ۱۹۵۹ به دنیا آمده بودند بررسی کردند. در طول مدت ۲۵ سال پیگری وضعیت این افراد، بیش از ۷۰۰ نفر آنها در بزرگسالی مبتلا به سرطان روده شده بودند.

یافته ها نشان داد مردانی که در سن ۷ سالگی اضافه وزن داشتند و همچنان در اوایل جوانی دارای اضافه وزن بودند در مقایسه با مردانی که هیشه وزن سالم داشتند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده بودند.

همچنین مردانی که در کودکی دارای اضافه وزن بودند اما در اوایل جوانی وزن سالمی داشتند در معرض ریسک بالای سرطان روده نبودند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha