مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: مصرف غذاهای دامی به علت تزریق مواد هورمونی به دام‌ها در تغییر و كاهش سن بلوغ افراد تاثیرگذار است اما استفاده از اینترنت در این زمینه نقشی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز فربد فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: نباید همكاران روانشناس در مورد مسائل بیولوژیك از جمله سن بلوغ كه جنبه روانشناختی دارد و بررسی آن به منابع دقیقی نیاز دارد اطلاع‌رسانی كنند و اطلاع‌رسانی در این زمینه باید صرفاً از طریق وزارت بهداشت انجام شود.

وی افزود: این موضوع موجب ایجاد تشویش در افكار عمومی می‌شود و از سوی دیگر باید در نظر داشت تغییرات در سن بلوغ دارای زمینه‌های بیولوژیك است.

فدایی تصریح كرد: تغذیه افراد در تغییر سن بلوغ تأثیر گذار است. برای نمونه مصرف غذاهایی كه بر اثر تغذیه هورمونی دام‌ها ایجاد شده است روی این موضوع تأثیرگزار است زیرا در حال حاضر به دام‌ها برای رشد سریع‌تر غذاهای آغشته به هورمون می‌خورانند.

مدیر كل روانپزشكی دانشگاه علوم بهزیستی خاطر نشان كرد: توصیه این است كه از عنوان كردن مواردی كه منبعی درستی از آنها نیست پرهیز شود چرا كه در مسائل مربوط به بلوغ مواردی مانند اینترنت تأثیرگذار نیست و باید در نظر داشت كه بلوغ جسمی تحت تأثیر مسائل روانی نیست البته بلوغ عاطفی و روانشناختی چیز دیگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha