کارشناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: قرار دادن کره در کنار غذاهایی مثل چلوکباب از نظر ارزش تغذیه ای رفتار صحیحی نیست و برای سلامتی مضر است.

گذاشتن کره در بشقاب چلوکباب برای سلامتی مضر است

سلامت نیوز:کارشناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: قرار دادن کره در کنار غذاهایی مثل چلوکباب از نظر ارزش تغذیه ای رفتار صحیحی نیست و برای سلامتی مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس زهره پوراحمدی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار دادن کره یا مارگارین در کنار غذاهایی مثل چلوکباب از نظر ارزش تغذیه ای رفتار صحیحی است، اظهار داشت: از نظر ارزش تغذیه ای کره و مارگارین بسیار متفاوت هستند به عبارتی مارگارین که به اصطلاح کره گیاهی گفته می شود، در واقع کره نیست و از ترکیب روغن های گیاهی که اسید چرب اشباع بالایی دارند بدست می آید.

وی ادامه داد: حاوی افزودنی هایی مثل امولسیفایر، آنتی اکسدان ها و طعم دهنده های سنتتیک هستند.البته کره نیز دارای اسیدهای چرب اشباع می باشد ولیکن چون طبیعی و حاوی برخی ریز مغذی ها می باشد و همچنین فاقد مواد افزودنی فوق الذکر می باشد دارای ارزش تغذیه ای بیشتری نسبت به مارگارین می باشد و در مجموع ترکیب اسیدهای چرب آن از برخی مارگارین ها بهتر است.


وی گفت: گوشت های قرمز دارای چربی های نامطلوب مثل اسیدهای چرب اشباع و کلسترول می باشد و همچنین دارای پروتئین هستند که وقتی در مجاورت آتش و دود قرار می گیرند احتمال ایجاد ترکیبات مضر برای سلامتی وجود دارد. حال اگر در کنار این موارد حاصل از دریافت گوشت های کبابی، مارگارین و یا کره هم اضافه شود تقریباً اثر هم افزایی دارند و بدن با دریافت بالایی از مواد مضر و چربی های نامطلوب  مواجه می شود در نتیجه چربی خون افزایش یافته و ممکن است سلامتی به خطر افتد و به این ترتیب غذایی که می تواند باعث سلامتی شود تبدیل به غذایی می شود که برای قلب و عروق مضر و بدن مستعد  سایربیماری های مرتبط  می گردد.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha